BasBQ
Beef en Steak

Beenhammetje

Hakkenbijltje

Sprokkelaar
Berichten
35
Vandaag even wat simpels gemaakt, een beenhammetje (van de Jumbo) in de rub (gerookte paprikapoeder, knoflookpoeder uienpoeder lichtbruine basterdsuiker peper zout mosterdpoeder tijm en chilivlokken) heb glaze van mosterd en honing met scheutje Whiskey.

Komado indirect 155 graden ingesteld en heb kerntemp aangehouden op 65gr dat duurde ongeveer 1u40m voordat ie dat bereikte. Ik heb na 45m op de komado telkens om de 15 a 20m de beenham voorzien van laagje honing mosterd glaze.

IMG-20230519-WA0006.jpg


IMG-20230519-WA0004.jpeg
 
Nou, dat ziet eruit als een prima beenhammetje.
Proefde je de whiskey terug?
 
Niets mis mee, krijg weer trek (y)
 
Goed bereide simpele dingen zijn vaak het lekkerst. Goede run. Moet ook maar weer eens een hammetje op de Q gooien.
 
Altijd lekker, heb laatst beenham speciaal gemaakt volgens recept van Peter64, heerlijk 😄😄😄
 
Was tie niet te zout?
Vaak zijn ze al (te zout naar mijn smaak) gepekeld en je schrijft dat je in je Rub ook zout heb gedaan.

Het ziet er overigens goed uit hoor
 
Was tie niet te zout?
Vaak zijn ze al (te zout naar mijn smaak) gepekeld en je schrijft dat je in je Rub ook zout heb gedaan.

Het ziet er overigens goed uit hoor
Nee eigenlijk helemaal niet.

Ik heb niet zoveel zout in de rub zitten en de mosterd honing had iets meer de overhand. Ik had de ham verders ook droog gedept. Vervolgens ingesmeerd met may als plakmiddel. Ik denk dat ook mosterd zou kunnen gebruiken. Ik zag dat ik Dijon mosterd had gebruikt dus mn vriendin vond dat eerder de boventoon hebben ik vind dat wel lekkere mosterd. Maar ik ga m morgen weer maken maar dan met milde mosterd en ik twijfel om appelsap te gebruiken ipv whiskey. Maar ik zal mn bevinding hiervan ook met jullie delen
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit die Beenham lekker spul hoor ,zou je hem ook op het spit kunnen zetten ,en dan lekker laten draaien ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan