BasBQ
Beef en Steak

Beenhammetje roken

 
 

jvdheuvel

Sprokkelaar
Berichten
43
Omdat we geregeld een beenhammetje kopen om in de oven klaar te maken wilde ik wel eens een beenhammetje bereiden op de barbecue.
Daar heb ik toen ook gelijk wat rookhout bij de briketten gedaan zodat er een heerlijke rooksmaak aan zou komen.

Eerst een dryrub gemaakt en daarmee de ham ingesmeerd en in folie ingepakt om even goed in te trekken:





Daarna de barbecue klaar gemaakt zodat de temperatuur op ongeveer 140-150 graden was en toen de beenham en een pakketje met snippers rookhout er op:



Tussendoor de temperatuur een paar keer gecheckt, terwijl het hammetje er steeds beter uit ging zien:



Bij een kerntemperatuur van ongeveer 74 graden heb ik de ham van de barbecue gehaald en nog heel even laten rusten.
Daarna aangesneden en heerlijk van gegeten met z'n allen... :)


 
Lust ik wel ;)
 
Lekker bij mij gaat er vandaag ook een hammetje erop
 
Zo'n hammetje gaat er altijd wel in. ;)
 
Ik heb ook nog zo?n hammetje in de freezer liggen. Moet er ook maar eens aan geloven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker zn beenham van de Q. Zeker met een beetje rook. Is al weer een tijd geleden dat we die een op hebben
 
Topper hier thuis, zeker als je er nog een mooie glaze over doet laatste uurtje. Neem aan dat je de ham gepeld had gekregen?
 
KamadoNovice zei:
Topper hier thuis, zeker als je er nog een mooie glaze over doet laatste uurtje. Neem aan dat je de ham gepeld had gekregen?

Wat bedoel je met "goed gepeld"?
 
Gepekeld
 
ah.... gepekeld..... ehmmmm ja, dat vermoed ik wel ja.....
was me er niet van bewust dat ik 'm moest pekelen in ieder geval  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan