BasBQ
Beef en Steak

Beenham vraagje

 
 

GerjoV

Kooltjesharker
Berichten
128
Hallo! Sinds kort hier op het forum, sSimpele 47 cm weber.. komt uiteindelijk wel een 57 heb ik al gemerkt maar dat zien we vanzelf... eerst op deze maar proberen.... nu weet ik niet of dit de juiste plek op het forum is om dit te vragen, als ik het heb gemaakt wil ik deze post omtoveren tot een mooi draadje hoe ik alles heb gedaan...

Ik heb een Beenhammetje gehaald van 600 gram.. nu ik geen fancy bbq heb en geen thermo meter heb die in het stuk vlees kan blijven etc etc etc vraag ik mij af hoelang ik de Beenham indirect moet garen...

ben van plan om tegen de briketten een bakje te plaatsen met rode wijn en op de briketten 1 houtchunk te leggen...
Wie kan mijn een tip geven ??
Alvast bedankt!
Gr
GerjoV
 
Zal een 45 minuten duren als je de bbq rond de 175C weet te houden.
de wijn zou ik opdrinken en vervangen door water.
Deze post hoort thuis in de rookkamer, als je het straks gemaakt hebt mag je een draadje maken in hot and fast.
 
Laatst bewerkt:
Oké. Gaan we even mee stoeien dan! Heb er wel zin in!! Bedankt, weet ik dat ook!
 
@Gerjo, normaliter is een beenhammetje 10' per 100gr op 175C in de oven. Kan je op de Weber ook aan houden.
Heb dit zelf veel gemaakt op mijn oude W47. 15koude briketten op het rooster en deze aanvullen met 10 hete briketten (Minion methode) Beenham indirect leggen, dome temp. Op 150C en dan 1 tot 1,5 h. Let ff op de positie van de dome thermometer tov de kolen.
Bij een kern temp van 65 eraf halen, in alu folie wikkelen en laten rusten.
Klein adviesje, koop ergens een vleesthermometer. Werkt zoveel fijner.
Succes ermee.
Als het klaar is schuif ik wel aan.
 
Je doet jezelf een groot plezier om een vleesthermometer te kopen.
wij zijn begonnen met een goedkopie: https://www.blokker.nl/p/digitale-keuken-thermometer-braadmeter-keuken/2298355

Die ligt nog steeds in de la en werkt prima, alleen direct meten op de inductieplaat gaat absoluut niet. Daar is de Thermapen voor gekomen en die zou ik absoluut niet meer willen missen. Staat ook op @noskos zijn lijst met 6 basisbenodigdheden voor de bbq, en geloof me, die 6 zijn echt de basis.

Die goedkope werkt echter uitstekend om in het vlees te steken en met het garen te meten. Ikea heeft de Fantast, is nog goedkoper, alleen zou ik nu niet naar de Ikea willen met al die maatregelen. Het is sowieso al een winkel waar je zo min mogelijk moet komen:ROFLMAO:.

En wat @Frits zegt, wijn moet je opdrinken, niet verdampen. Zonde!
 
Dank jullie heren! Ik ga deze week eens kijken voor een thermometer, ben er wel achter gekomen dat ik nog een digitale pen thermometer heb, maar die moet natuurlijk eruit gehaald worden..welke kern tempratuur zou ik aan moeten houden na ongeveer een 1 a 1.5 uur.. sorry niet goed gelezen zie 65 graden, Dank je!!!
. dat lijstje van Noskos ben ik toevallig nu aan het lezen,er worden wat spulletjes op mijn lijstje gezet

Bedankt voor de tips! We gaan er wat van maken vanmiddag en het resultaat zal zeker te zien zijn....
 
Laatst bewerkt:
Het Is goedkoper om de basis benodigdheden te hebben dan een mooi stuk vlees te vernaggelen. Zeker als je vaker wilt bbq-en.
Je zal ook merken dat het eindresultaat vele malen beter Is dan als je op tijd gaat garen.
En sommige hobby's kosten geld ;)
 
Het Is goedkoper om de basis benodigdheden te hebben dan een mooi stuk vlees te vernaggelen. Zeker als je vaker wilt bbq-en.
Je zal ook merken dat het eindresultaat vele malen beter Is dan als je op tijd gaat garen.
En sommige hobby's kosten geld ;)

Haha inderdaad.. net het eerste probeersel gemaakt voordat de Beenham erop ging.. na ik het gezien had bij @noskos Moest ik het zelfs maken van mijn vriendin.. wel een eigen glaze gemaakt en rub, toevallig zag ik net dat ik met die ook nog kan meedoen met de fotowedstrijd "bij de borrel"
 
Haha inderdaad.. net het eerste probeersel gemaakt voordat de Beenham erop ging.. na ik het gezien had bij @noskos Moest ik het zelfs maken van mijn vriendin.. wel een eigen glaze gemaakt en rub, toevallig zag ik net dat ik met die ook nog kan meedoen met de fotowedstrijd "bij de borrel"
Dit gaat lukken. Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan