BasBQ
Beef en Steak

Beenham met five spice

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Vandaag een beenhammetje (al gepekeld, van AH, wel de naturel-variant) gedaan met een lak van kweepeersiroop met chinese "five spice". De kweepeersiroop (waar een klein beetje kruidnagel in zat) had ik nog over van het konfijten van kweepeer en daar wat kruiden door gemengd. Eerst even licht gerookt met wat appelhoutsnippers en daarna lakken maar. De siroop had ik misschien eerst even moeten reduceren zodat het wat dikker was en ik denk dat ik de ham er iets te lang op heb laten liggen, maar het was nog steeds boven verwachting lekker: niet te zout (vorige keren gebruikte ik een kruidenmix waar ook zout aan was toegevoegd en dat was te veel), wat zoet en "five spice" wat natuurlijk altijd lekker is. Ik heb dat geserveerd met gestoomde rijst en wat geroerbakte groenten. De restjes ham gaan morgen bij de lunch wel op.

signal-2022-10-22-160017_003.jpeg


signal-2022-10-22-160017_002.jpeg
 
Het hammetje ziet er goed uit, al had ik wel graag een doorsnede foto of een foto van het uiteindelijke bordje willen zien 😉

Wij hebben dit hammetje van AH een tijdje terug ook bereid met onze eigen gemaakte mosterd/maple/Jack Daniels glaze, wij vonden de kwaliteit van de ham zeer discutabel, voorheen hadden we naturel beenhammetjes van de jumbo en die waren vele malen beter.
 
Het hammetje ziet er goed uit, al had ik wel graag een doorsnede foto of een foto van het uiteindelijke bordje willen zien 😉

Wij hebben dit hammetje van AH een tijdje terug ook bereid met onze eigen gemaakte mosterd/maple/Jack Daniels glaze, wij vonden de kwaliteit van de ham zeer discutabel, voorheen hadden we naturel beenhammetjes van de jumbo en die waren vele malen beter.
Ik vond de ham best OK, maar misschien een keer eentje bij de Jumbo halen.
 
Lekker hoor stukje beenham!
 
Ik heb laatst ook de 5 spice gebruikt bij een pekel voor een ham. Was me goed bevallen.
Jou ham ziet er goed uit. Lekker maaltje geworden zo te zien. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan