BasBQ
Beef en Steak

Beenham met custom Blues Hog Honey Mustard saus

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi allemaal,

vandaag lekker aan de slag gegaan met een beenhammetje. Idee kwam eigenlijk van de post van jet:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/high-fast/lekkere-en-eenvoudig-doordeweekse-maaltijd/msg146843/#msg146843

Maar ja ik heb geen Blues Hog Honey Mustard saus dus maar eens gaan zoeken en warempel, iemand heeft het nagemaakt:
Blues Hog Honey Mustard BBQ Sauce Clone

Dus lekker aan de slag gegaan met ingredi?nten:
1 c prepared yellow mustard (French's)
1/2 c honey
1/2 c ketchup
1/4 c apple cider vinegar
1 tsp cane sugar
1 tsp chili powder
1 tsp kosher salt
1 tsp coarse black pepper
1/4 tsp garlic powder
1/4 c packed brown sugar
1 tbsp worchestershire sauce
1 drop vanilla extract
1/4 cup water





met als eindresultaat een lekker dik sausje:


Die saus is echt een aanrader. Geen idee of 'mijn' brouwsel ook maar enigszins in de buurt komt van het echte werk maar het resultaat was H E E R L I J K!!! Een echte aanrader.

Beenhammetje kan er eindelijk op, gewoon naturel:




Met zo'n hulp komt alles goed:


Het eindresultaat:


De kids en ik hebben heerlijk gesmikkeld. Bedankt Jet voor de tip!

Het beenhammetje heb ik iets meer dan een uur op zo'n 150-165C op mijn Weber OTO47 gehad.
Die Black Ranch Charcoals zijn eigenlijk toch best fijn :) Lekker constante temperatuur.
 
dat ziet er gelikt uit  ;)
 
Geen dank hoor,  ben blij dat jij met de kids lekker hebben gegeten  :), de ham en saus zien er heerlijk uit.

Wat geweldig dat je het recept van deze overheerlijke saus hebt gevonden, ik heb nog een halve pot van de originele saus staan dus ik ga jouw recept nog deze week maken en vergelijken.
Ik vind wel dat zelf gemaakte sauzen vaak nog een paar dagen moeten "rijpen" (zeg je dat zo?) we hebben wel meer zelf een saus gemaakt en die vonden we toen niet lekker en na een paar dagen was hij super.
Ik laat natuurlijk weten wat de verschillen zijn, als die er zijn?
 
Jet zei:
Geen dank hoor,  ben blij dat jij met de kids lekker hebben gegeten  :), de ham en saus zien er heerlijk uit.

Wat geweldig dat je het recept van deze overheerlijke saus hebt gevonden, ik heb nog een halve pot van de originele saus staan dus ik ga jouw recept nog deze week maken en vergelijken.
Ik vind wel dat zelf gemaakte sauzen vaak nog een paar dagen moeten "rijpen" (zeg je dat zo?) we hebben wel meer zelf een saus gemaakt en die vonden we toen niet lekker en na een paar dagen was hij super.
Ik laat natuurlijk weten wat de verschillen zijn, als die er zijn?

Jij ook bedankt. Ben ook erg benieuwd hoe het smaakt vooral omdat ik de orginele saus niet ken.
Heb je (of iemand anders) nog een idee hoe ik deze saus kan bewaren en hoe lang? ... en terwijl ik het schrijf.... zou je dat spul niet kunnen invriezen in een ijsblokjes houder??
 
groundhog667 zei:
Jij ook bedankt. Ben ook erg benieuwd hoe het smaakt vooral omdat ik de orginele saus niet ken.
Heb je (of iemand anders) nog een idee hoe ik deze saus kan bewaren en hoe lang? ... en terwijl ik het schrijf.... zou je dat spul niet kunnen invriezen in een ijsblokjes houder??

Invriezen zou ik niet doen..............althans je kunt het met een heel klein gedeelte proberen.
Maar ik denk dat de saus er niet van opknapt na ontdooien.
Wij bewaren sauzen in lege ketchup flessen of in lege halve liter flesjes spa blauw of een weckfles
Denk dat hij met gemak minimaal 4 weken in de koelkast kan worden bewaard.

Je kunt de originele saus overigens bij onze sponsor Vuur & Rook kopen, Martijn had nog een tip die wij zeker nog gaan proberen
Hog Wash van Harold's vindt hij nog lekkerder dan Blues Hog is een echte mopsaus dus geen BBQ saus.
 
Dat bij ons de beenham er een uur opgelegen heeft is altijd wel een gokje de ene ham is de andere niet.
Wij doen de beenham altijd garen op kerntemperatuur tot 59 a 60 gr.C en dan kort afgrillen.

Ziet er overigens heerlijk uit!!
En zo'n prefab beenhammetje is inderdaad al zout genoeg, alleen een beetje peper uit de molen en lakken natuurlijk.
 
Grappig, ik heb gisteren precies hetzelfde gegeten. Maar dan met de gekochte Blues Hog Mustard Saus. Bij mij heeft hij anderhalf uur op 160 graden gelegen voor hij 70 kern had bereikt.
 
Lekker!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan