BasBQ
Beef en Steak

Beefribs en MOINK balls ( eerste keer )

 

Ronald zuidhof

Vuurmaker
Berichten
63
Zo vandaag maar weer 2 nieuwe gerechten op de weber Q , beef ribs met alleen peper en zout en MOINK balls.
Geregeld met de heatermeter, gelukkig ook niet meer zo koud buiten  :)



MOINK balls waren lekker volgende keer meer saus erop  :p , nu wachten op de beefribs

 
Hoe lang moeten de ribs nog? Wat voor temperatuur heeft je Q? En de moink balls? Op al zeker

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ribs moeten nog zeker 3 uur  :-S

setpoint is 225 graden F,

inderdaad de ballen zijn al op  :D nu weer wat ruimte maken  :p
 
De beefribs liggen er helaas nog steeds op. Ze zijn nog niet klaar ,heb de temperatuur al
Verhoogd van de Q , half uur geleden nog maar 84 graden c intern temp

Nog meer wachten  :-O liggen er al op vanaf 13:30
 
Geduld is een schone zaak, enneuh... die ballen mogen mijn mondje wel in :)
 
Goeie ballen heb je daar en beef ribs mieten altijd wel ffies. Kan zomaar uren op dezelde temperattur blijven hangen...
 
Heb ze uiteindelijk gisteren om 23:30 van de Q gehaald, het was onder tussen al gaan regenen.
Gelukkig stond ik droog,  kern temp was 92 graden geworden

Heb wel de temperatuur van de Q verhoogd naar 275 F , nadat deze echter in elkaar gezakt was
Mijn briketten waren bijna op  B-) .

Ze zijn niet zo mals geworden als ik verwacht had, nog steeds redelijk stug , persoonlijk vind ik
De "rund" smaak niet alles maar mischien komt het omdat hij niet mals genoeg was ? Toch nog
Een foto van het eind resultaat

 
Jammer dat het zo lang duurde, hed graag willen proeven.
 
Runder ribben hebben meestal wel een uurtje of 9 a 10 nodig, deze lijken mij wat droog, kan het zijn dat het wat mager vlees was ?
 
mooie run
 
Zijn ze rond de 70 graden ingepakt om het plateau te omzeilen?  Ik ga ze morgen voor het eerst maken en wil ze rond het avondeten klaar hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
@ avr. Ze waren inderdaad redelijk mager.

De garing was toch nog niet voldoende.  Het vlees was nog erg stug en kwam niet goed van het bot los. Ach ja weer iets geleerd voor de volgende keer.  Dan nog maar eens proberen met wat aanpassingen  :D

@ Marco.  Heb de volgorde / recept van nosmo gevolgd en deze beschreef dat ze op en bepaald punt ingepakt moesten worden. 
Volgende keer doe ik er een. Kerntemperatuur voeler in om het temperatuur verloop te kunnen zien
 
Het uitpakken voor ze gaar zijn doet je de das om. Dan gaan ze vocht aan de buitenlant verdampen en stijgt de temperatuur pas weer als dat weg is (en je vlees een stuk droger).
 
noskos zei:
Het uitpakken voor ze gaar zijn doet je de das om. Dan gaan ze vocht aan de buitenlant verdampen en stijgt de temperatuur pas weer als dat weg is (en je vlees een stuk droger).

Goede tip!  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan