BasBQ
Beef en Steak

Beef Wellington

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
De laatste tijd weinig gerechten laten zien op het forum dus was weer eens tijd...

Tijdens een discussie over een stuk vlees in de oven voor vrienden op tafel zetten kwam na Picanha en C?te de Boeuf ineens Beef Wellington voorbij. Die laatste had ik nou nog nooit gemaakt maar kwam hem vaak tegen bij het doornemen van recepten. "Dat kan ook van de BBQ" riep ik vol enthousiasme! O ja? Vast wel dus ik op zoek naar een leuk recept en ik vond het volgende: Beef Wellington in Duvel bier gegaard op een ceder houten plank op de BBQ. Alle onderdelen hadden direct mijn interesse dus aan de slag!

Recept wat ik heb gevolgd: http://peppersandmore.com/2013/03/17/duval-planked-beef-wellington

01_zpsff377f92.jpg

02_zps371bc1f6.jpg

03_zps9505a600.jpg

Vlees en kastanjechampignons een nachtje in Duvel bier.

04_zpsef2e41ac.jpg

05_zps4c6cb0f2.jpg

Puree van kastanjechampignons, knoflook en sjalotten, inkoken tot droge massa, vergeet de pezo niet!!!

07_zps56866978.jpg

08_zps6a65fd06.jpg

09_zps163f760c.jpg

Inpakken in prosciutio (parma of een andere gedroogde ham) met een laagje champignonpuree.

10_zpsf4c5cd6c.jpg

11_zpsf930795d.jpg

12_zps70909955.jpg

13_zps591ce09d.jpg

Op een geweekte ceder houten plank direct grillen.
15_zps9b5179fa.jpg

14_zps2ef77fda.jpg

Opdienen en eten maar!

Wat vonden we er van? Op zich lekker maar deeg en champignonpuree hadden iets pittiger gekund, met opzet beetje zout weg gelaten omdat wij niet van heel zout houden maar deeg was net iets te flauw naar mijn zin. Verder was ie prima en de korst was krokant genoeg, was bang dat het alles te klef zou zijn maar viel me erg mee, al met al een geslaagd experiment!








 
Gaaf gerecht en altijd een eyecatcher
 
Staat op de to do, voor als de nieuwe plankjes binnen zijn....
Heb je normaal bladerdeeg gebruikt?
 
Prachtig bordje, ziet er super uit.
 
Fantastisch, zou je het recept willen plaatsen in het receptendeel?
 
Leuk recept.  Bedankt voor het delen. Mooi uitgevoerd ook.
 
Frits zei:
Fantastisch, zou je het recept willen plaatsen in het receptendeel?

Zal ik vandaag of morgen even doen Frits, even de ingredi?nten en hoeveelheden op een rijtje zetten ;)
 
Mooi gemaakt!!
 
Echt mooi! Moest vroeger (indehoreca) altijd varkensnet om de duxelles doen. Die ham lijkt me veel lekkerder :) ben ook benieuwd wat de smaak van het cederhout doet op het deeg. Zodra die in het receptendeel staat ga ik hem namaken.
 
Beef Wellington is moeilijk maar zooooo lekker :)
Hij ziet er prima uit Gabor
 
Deze heb ik net voor kerst voor een aantal collega's gemaakt, althans de hertenrug versie die in het BGE maandmenu December 2013 staat. Heerlijk!

Het valt me op dat je het op een houten plank gemaakt hebt. Omdat de combinatie paddenstoelen en rood vlees, ingepakt in een deeg al snel voor een vochtige onderkant  B-) zorgt, heb ik er voor gekozen om het op de pizzasteen te maken. Persoonlijk denk ik dat het geheel daar minder zompig van wordt.

Maar inderdaad, zoals boven ook al vermeld, een echte eyecatcher en een ideaal gerecht om mensen te overtuigen dat je kunt koken op een BBQ.
 
mooi gerecht hoor, is inderdaad wel wat klus, maar heel leuk en goed op de bbq te maken
 
Das mooi hoor!
Kunnen we Emiel vragen of het mogelijk om uur voor lunchtijd geen plaatjes te laten zien op het forum?
 
dennisb zei:
Das mooi hoor!
Kunnen we Emiel vragen of het mogelijk om uur voor lunchtijd geen plaatjes te laten zien op het forum?
Dat is wel een wijs plan.
voordat sonja langs komt

maar ziet er wel heel mooi uit dit gerecht
 
Terug
Bovenaan Onderaan