BasBQ
Beef en Steak

Beef flat rib of short rib?

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Ik ben erg benieuwd naar runderribben die ik low & slow wil gaan bereiden, maar kan iemand me het verschil uitleggen tussen flat rib en short rib? Als ik bij beef&steak naar de plaatjes kijk, lijkt het alsof een flat rib bestaat uit meerdere short ribs, met het bot ertussen. Klopt dat?

Volgens mij zijn ze beide prim geschikt om langzaam te garen, maar ben wel benieuwd naar het verschil...
 
Flat rib is gewoon zoals spareribs. Short ribs is een strook daarvan gezaagd.
 
Thanks, inmiddels de short ribs binnengekregen van Beef & Steak, morgen gaan ze Korean style high&fast op de Q!
 
mrwolf zei:
Thanks, inmiddels de short ribs binnengekregen van Beef & Steak, morgen gaan ze Korean style high&fast op de Q!
Je wilde toch low & slow?  :-?
 
Klopt, wilde ;)

Voortschrijdend inzicht levert me nu op dat ik ga vlinderen en high & fast ga ;)
 
Het is allemaal niet gebeurd... Iedere keer als ik me voorneem om foto's te maken herinner ik het me pas als alles gemarineerd de koeling ingaat ;)

De short ribs waren erg lekker, maar ze waten erg klein. Het waren de Wagyu ribs, en er zat relatief weinig vlees en veel vet op. Dat is jammer, want het smaakte absoluut naar meer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan