BasBQ
Beef en Steak

BCC Maaltijd

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Eindelijk heb ik weer eens tijd kunnen maken om mijn Weber 57 te gebruiken, YES!
Vandaag (of eigenlijk gisteren  :D) stond BCC, zoete aardappelen en groentepakketjes op het menu.

Allereerst maar eens de black ranch van stal gehaald en de hens erin:


Vervolgens aan de slag met de BCC volgens noskos recept:
http://www.bbq-nl.com/2012/05/noskos-funky-chicken-rub.html


De zoete aardappelen heb ik heel simpel gehouden, beetje boter, olijfolie, peper en zeezout:


De groentepakketjes heb ik in de basis van de volgende site:
http://www.voedzaamensnel.nl/bijgerecht/groentepakketjes-voor-op-de-bbq/



Als eerste de kip en de aardappeltjes op de vlammetjes en later de groentepakketjes:


De kip heeft er denk ik 40 minuten over gedaan. De aardappels hadden nog langer nodig wat ik vreemd vond, heb ze steeds indirect gedaan, dat zal wel de oorzaak zijn.

Het eindresultaat:


Mevrouw ging er eens goed voor liggen:




En als toetje: MARSHMALLOWS (niet gebeurd)!!

En wat vonden we ervan?
De BCC was wederom heerlijk. Het fileetje begon een ietsiepietsie te neigen naar het drogen maar erg lekker.
De zoete aardappel vond ik heerlijk MET aioli. Echt heel erg lekker.
De groente pakketjes hadden iets korter gemogen.

.... en wat vond de rest ervan? De kip en de groenten vonden ze heerlijk, de zoete aardappel kreeg als eindresultaat "Dit is ECHT HEEL ERG VIES". En het woord 'vies' heb ik bij ons aan tafel nog niet veel gehoord dus dat zegt wat  :D :D :D

Hoe ging de run?
Ik ben geen fan van die stukken black ranch houtskool. Ik krijg de Q niet goed op temperatuur  X(. Elke keer zit ik er weer mee te klooien, eerst moet ik ze met een hamer vierendelen en in het begin is de Q niet op temperatuur te krijgen en daarna vliegt ie bijna de lucht in zo heet wordt het. Ligt dat aan mij? 100% zeker maar ik ga toch lekker terug naar de briketjes. Dan heb ik meer controle en dat brengt weer wat meer rust en dat is toch het idee van BBQ-en, voor mij dan.  :D


 
mooie maaltijd hoor, hier thuis zijn we ook geen liefhebber van zoete aardappels
 
Ik gebruik Black Ranch en Dammers houtskool alleen in mijn BGE omdat daarmee de T perfect te regelen is. Ik heb heel graag briketjes in de Weber(s) omdat dat voorspelbaar brandgedrag geeft en daarmee ontspanning, ik volg je wat dat betreft volledig!

Desalniettemin, dat bordje ziet er heerlijk uit!  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan