BasBQ
Beef en Steak

BCC belofde maakt schuld!!!!

 
 

Jw

Stoker
Berichten
443
Vandaag met frisse moed een lekkere tokkie gescoord.
Na hem even te hebben afgespoeld en droog gedept begonnen met een rub.

ik moet jullie de verhoudingen schuldig blijven, heb hem opgevoel gemaakt en steeds even geproefd.( op de foto alle kruiden die ik gebruikt heb).


daarna de kip\dame lekker in gesmeerd met een goede olijf olie en wat soja saus.



In de tussen tijd heb ik de Black Bastard op Temperatuur gebracht (eerst 165C), en een stukje hout van een gebruikt bourbonvat toegevoegd.



Toen de kerntemperatuur 67c bereikte heb ik de temperatuur wat opgeschroefd naar 195 tot de dame uiteindelijk een kern bereikte van 75 c, heb ik haar eraf gehaald en lekker even een aluminium jasje gegeven om nog is even 10minuten na te garen.





na de welverdiende rust de drumsticks aan de twee naast mij springende kids gegeven(hoop niet dat ik met NIX in problemen kom nu :-S)
en samen met vrouw lief de rest van mijn TOKKIE lekker verobberd.




 
Ziet er goed uit!! Congrats met je Tok!! :D
 
Ha, wat een lekker Chickie Jw  :)
Van harte met je Tokkie  <:p

p.s. een Chickie kan je gerust op zo'n 190 gr C garen hoor (dan krijg je een meer krokanter velletje)

Mac
 
Mac zei:
Ha, wat een lekker Chickie Jw  :)
Van harte met je Tokkie  <:p

p.s. een Chickie kan je gerust op zo'n 190 gr C garen hoor (dan krijg je een meer krokanter velletje)

Mac

OK top bedankt voor de tip! Ga ik volgende keer zeker proberen!
 
gefeliciteerd met je kippetje!
 
Gefeliciteerd met je tokkie! Ik vroeg me alleen af of een kern temp. van 175c niet wat aan de hoge kant is voor de dame?
 
Ziet er lekker uit dat meisje.
Gefeliciteerd met je TOK
 
ReneR zei:
Ziet er lekker uit dat meisje.
Gefeliciteerd met je TOK

Om eerlijk te zijn Twijfelde ik ook! Had de kern van 75 gevonden om de site van beef&steak in combinatie met het rusten van zes minuten en de bereidinges temp. van 160 c.

Volgende keer ga ik sowieso op een hogere temperatuur garen, wat de kern temperatuur betreft: de dame was echt lekker sappig en absoluut een mooie cuison. Maar ook daar zal ik nog wat meespelen.

Welke kern hou jij zelf aan ReneR? Tips zijn altijd welkom
 
Jw zei:
ReneR zei:
Ziet er lekker uit dat meisje.
Gefeliciteerd met je TOK


Sorryyyyyyy reactie was niet naar jou Renee was nog vroeg :-/ :-O

Om eerlijk te zijn Twijfelde ik ook! Had de kern van 75 gevonden om de site van beef&steak in combinatie met het rusten van zes minuten en de bereidinges temp. van 160 c.

Volgende keer ga ik sowieso op een hogere temperatuur garen, wat de kern temperatuur betreft: de dame was echt lekker sappig en absoluut een mooie cuison. Maar ook daar zal ik nog wat meespelen.

Welke kern hou jij zelf aan ReneR? Tips zijn altijd welkom
 
A3aan84 zei:
Gefeliciteerd met je tokkie! Ik vroeg me alleen af of een kern temp. van 175c niet wat aan de hoge kant is voor de dame?

Herkansing was te snel met lezen en reageren  A3aan84 :D

Om eerlijk te zijn Twijfelde ik ook! Had de kern van 75 gevonden om de site van beef&steak in combinatie met het rusten van zes minuten en de bereidinges temp. van 160 c.

Volgende keer ga ik sowieso op een hogere temperatuur garen, wat de kern temperatuur betreft: de dame was echt lekker sappig en absoluut een mooie cuison. Maar ook daar zal ik nog wat meespelen.

Welke kern hou je zelf aan?

 
Mooi kippetje, gratz met je tokkie :D
 
heerlijk kippetje, welkom bij de tokkies
 
Proficiat met je Tok
 
Was een grapje van mijn kant . Nee ik hou ook een kern temp van 75 werk voor mij prima. Maar in je stukje boven staat 175c kern temp. Wat een typ foutje is. Betreft de bereidingswijze temp hou ik altijd 190c aan. Af toe schiet die wel eens door naar de 200c maar dat kan het kippenvelletje makkelijk hebben naar mijn mening.
 
A3aan84 zei:
Was een grapje van mijn kant . Nee ik hou ook een kern temp van 75 werk voor mij prima. Maar in je stukje boven staat 175c kern temp. Wat een typ foutje is. Betreft de bereidingswijze temp hou ik altijd 190c aan. Af toe schiet die wel eens door naar de 200c maar dat kan het kippenvelletje makkelijk hebben naar mijn mening.

Oeps stom van me! Gaan we wijzigen! Thanks  :p
 
Congrats with the chicken... :D
 
Gefeliciteerd met je tokkie!

75 graden borsttemperatuur is helemaal goed mijn inziens, ik prik ook nog even in de kip om te zien of de vloeistof die eruitkomt helder is. Dijen zijn dikker en moeten iets warmer zijn.
Maar aan de foto te zien is deze goed te eten, krijg weer zin in het maken van een kipje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan