BasBQ
Beef en Steak

BCC^2

 

Dookiy

Tondelzoeker
Berichten
13
Tijd voor m'n eerste beer can chicken-avontuur!  :D En omdat alleen ook maar zo alleen is, zijn er 2 dames op de Q gegaan.

Afgelopen vrijdag visite en het was perfect BBQ-weer dus woensdag al wat ribben uit de vriezer gehaald om rustig te ontdooien, donderdag te kruiden en vrijdagochtend L&S te garen op de WMT. Maar dit is H&F dus gaat het voorall over de 2 dames die donderdag bij de markt-poelier zijn opgehaald.

IMG_20150716_230829.jpg

Donderdagavond de dames in een waterbadje met zout, suiker, ui, knoflook en citroen(sap) gelegd.

IMG_20150717_131056.jpg

Vrijdag ingesmeerd met een zelfgemaakte rub, gebaseerd op Noskos' funky chicken rub alleen met minder zout en knoflookpoeder. Volgens mij is het knoflookpoeder van de Turkse  super hier enorm geconcentreerd.

IMG_20150717_155217.jpg

Daarna briketten op de Q en de kipjes met knoflook, citroen en een bierblikje er tussenin.


Na een uurtje wachten, het resultaat:
IMG_20150717_174112.jpg


Voor diegene die nieuwsgierig is, het is Hertog Jan waar de dames op staan. En ze smaakten heerlijk! De rub met tijm en rozemarijn was erg lekker en het vlees was lekker mals.
 
Ziet er erg lekker uit.
 
Lekker hoor!
 
Ziet er goed uit. Lekker hoor
 
lekker hoor, ik zeg welkom bij de tokkies  :)
 
Lekkere chickies!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Altijd een succes die BCC dames :D
 
kippie 's mmmmmmmmmmm lekker hoor


B-)
 
Jippie! Mijn eerste sticker. Leuk dat dit draadje zo vaak is gelezen en de Tok of the town is.  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan