BasBQ
Beef en Steak

BBQ'tje gisteren (Kabeljauw en C?te-?-l'os)

  • Onderwerp starter Peter Janssens
  • Startdatum
P

Peter Janssens

Gast
Dit is mijn eerste topic op deze site.
Gisteren was een hete zomerdag in Belgi?. Dus.... BBQ!!!.
Voorgerecht: Kabeljauw
Garen: in Green Egg, 250 ?, indirect grillen, gesloten deksel, 7-8 minuten, vis moet glazig blijven
Recept:Kabeljauw op het vel grillen, hoeft niet gedraaid te worden (mag zelfs niet anders is het korstje kapot), vel beschermt de vis tegen uitdroging
Kruidenkorstje: gelijke delen Panco, Parmezaan en gehakte verse dille, enkele sneetjes rauwe ham fijn gesneden, olijfolie erbij tot struktuur van kleverig nat zand
Garnituren: kies maar iets: ik koos voor Noordzeegarnalen (handgepeld of course), ontvelde en ontpitte tomaatjes met kruidenolie (olijfolie+groene kruiden naar keuze in cutter, ik koos peterselie en bieslook), handgepelde garnaaltjes, gedroogde rauw ham (lage temperatuur, indirect grillen, gesloten green egg), gerookte aardappelpuree (gewone puree, maar lange tijd op zijkant BBQ plaatsen zodat rooksmaak erin gaat)
Hoofdgerecht: Hetgeen ze in Belgi? C?te-?-l'os noemen. Synoniem = Entrecote met been geloof ik. 3 vingers dik, enkele uurtjes geweekt in olie met kruiden in (zout, peper, basilicim, tijm, rozemarijn, oregano, knoflookpoeder). Gegaard op 150 graden, indirect, gesloten deksel op Green egg, gegaard tot kerntemperatuur van 45 ? en daarna nog 30 minuten afgedekt onder aluminiumfolie waarbij de temperatuur nog 10 ? stijgt. Resultaat = perfect ros?, niet saignant want dat hebben mijn kinderen minder graag  ;)

Voila, mijn eerste berichtje. Niets speciaals, maar het heeft toch gesmaakt.
76d7adff.jpg

be6c01b6.jpg

 
Klinkt lekker,maar ben benieuwd naar de foto's.
 
Ik wil ook de foto's zien !...................................en niet ons lekker zitten maken, en straks zeggen dat je er geen foto's van hebt h?  ;)
Want, dan maak je het nog maar een x hoor (voor straf)  :D

Mac
 
Rustig aan mensen, het is Peter's tweede berichtje en de meeste van ons hadden problemen met de foto's in het begin! En het is helemaal goed gekomen zo te zien, mooi stukje vlees, zeer mooie opmaak en ook nog eens mooie foto's! Lekker hoor!
 
Ik zie wel foto's en ik word er heel erg blij van! Jammie!
 
Prachtige bordjes, ziet er heerlijk uit.
 
Het klinkt niet alleen lekker,het ziet er ook heerlijk uit.
 
Schoon gerechtjes Peter. Ook een mooi bord met de vis !
 
wat ziet dat er heerlijk uit, mooie foto's ook en prachtig opgemaakte borden
 
dat ziet er lekker uit!
 
Mooi opmaken is ??n van de moeilijkste dingen vind ik, ook omdat er nog gegeten moet worden ;)
 
Ziet er geweldig uit , mooie foto"s, zal heerlijk gesmaakt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan