BasBQ
Beef en Steak

BBQ Weekend - Burgers, nieuw rek, garnalen en... paprika!

 
 

Dennisvs

Kooltjesharker
Berichten
119
Twee dagen mooi weer dit weekend, dus twee dagen de BBQ (WMTP) aan. Heb 't redelijk simpel gehouden.
Burger gemaakt met grof slagersgehakt, ei, paneermeel, worcestersaus en een pot bruschettakruiden. Dikke plakken panchetta heel rustig uitgebakken in een pan ('s middags al lekker voorbereid). Heerlijke tomatensalsa erbij en genieten maar. Toetje was ananas (half zakje vanillesuiker erover) met vanille-ijs.

Zondag gekookt in de categorie "geen standaard-bbq", een categorie die hier thuis steeds populairder wordt. Een soort van gezond AGV'tje, maar wel van de BBQ. Op het menu stonden gekookte knoflookgarnalen. Ik vind die het lekkerste nadat ze 3 om 3 minuten op de gloeiendhete grill hebben gelegen. Daarom doe ik ze met bereiden altijd op een grote metalen spies. Het gevaarte ernaast is een absolute blijver. Puntpaprika met geitenkaas, walnoten en honing. 10 minuten indirect grillen en dan even op de sear grate voor mooie strepen. Aardappeltjes erbij, heerlijk. Over een paar weken ga ik ditzelfde proberen met snoeppaprika's. Bovenkant eraf, honing erin en met een spuitzak vullen. Walnoot erin en superleuk borrelhapje. Foto's volgen t.z.t.

Ik ben sinds dit weekend ook in het bezig van het "warm-up"-rek van Weber. Dat is echt ideaal. Hamburgerbroodjes zijn mooi getoost, maar niet zwart. Ananasspiesen kunnen meteen na de burgers op de bbq (even schoongemaakt), zodat ze wel mooi gegrilld werden. Maar na een paar minuten op het rekje en dan blijven ze heerlijk warm. Ik zet dan de gaten aan de onderkant alvast dicht zodat mijn kooltjes niet zo supersnel gaan. Echt een goede investering.

IMG20220702183935.jpg
IMG-20220703-WA0021.jpg
 
Klinkt goed, ziet er lekker uit..

MAAR WAAR IS DIE BBQ FOTO!!!??
 
Ik stond zo te genieten van het BBQ'en zelf, dat ik heel die foto was vergeten. Maar de ideeën van de puntpaprika en de dikke plakken panchetta werken te goed om niet te delen. Volgende keer! Promis!
 
Maar ziet er zeer smakelijk uit! Lekker hoor. Wat is dat warmhoud rek dan?
 
Ziet eruit als een heerlijke maaltijd !
 
Dat ziet er heerlijk uit!

Die puntpaprikas ga ik van je overnemen.
 
😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan