BasBQ
Beef en Steak

BBQ voor 20 personen waar ik een reverse sear op kan doen

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,

Ik heb op het ogenblik een W57 met een sear grate en een extra grote kolenmand.

Die sear grate is groot genoeg voor 2a3 burgers en die kolenmand past daar recht onder. Daar kan ik dus wel een groot stuk bavette op grillen en dan op een grote plank serveren, maar zodra ik 20 hamburgers moet klaarmaken wordt het lastig.
Is er een soort goedkope variant op een PK-Grill (van een ander merk) die je, in 2 zones kan verdelen, met aan 1 kant een sear grate die groot genoeg is om in een redelijk aantal sessies genoeg burgers of andere kleine dingen op te grillen voor 20 personen?
Iets waar een gietijzeren rooster op kan aan de zijkant (niet in het midden zoals op een Weber).

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Ieder half moon grill rooster van een large kamado (47 cm) past op je W57.
je hamburgers eerst indirect garen en vervolgens afsearen op het gietijzer.
Met 20 burgers op een W57 moet je wel een beetje gas geven.
succes
 
@Peter64 haha, ik wil dus voorkomen dat ik gas moet geven. Vandaar mijn vraag, meer als wat ik nu moet doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
@Peter64 haha, ik wil dus voorkomen dat ik gas moet geven. Vandaar mijn vraag, meer als wat ik nu moet doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Gas geven zul je toch moeten doen.

Ik heb laatst 35 broodjes hamburger gemaakt op een feestje en dat is met een big Joe en een w57 tegelijk aan nog steeds hard werken.

Vergeet ook niet alles voor te bereiden.
Als de burgers klaar zijn en jij moet dan je broodjes nog gaan afbakken en augurken snijden ben je te laat.
 
Ook hier zien we weer dat het hebben van meerdere BBQ’s handiger is dan 1 grote BBQ :p Mits wat denkwerk lukt dat wel.
 
Kan je niet ergens een pellet smoker huren. Deze heeft meestal 2 verdiepingen en kan je aardig wat hamburgers op kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan