Beef en Steak

Bbq voor 12 personen

 

Cédric12345

Tondelzoeker
Berichten
18
Hey allemaal,
Volgende week organiseer ik een bbq voor zo'n 12 personen, deze keer wil ik het eens gewoon houden en de normale vleesjes bakken zoals worst, chipolata , kippenbouten, brochetten,...
Nu vroeg ik me af wat de beste smaak geeft en het eenvoudigste is.
Ik kan met een grote deflector mijn weber rooster 57cm volledig gebruiken. Of ik kan aan 1 kant de kolen leggen en zo direct en indirect bakken.
Nadeel van deze laatste is dat je maar een halve plaat hebt voor indirect.
Zodus mijn dilemma. Alles eerst met de deflector indirect bakken, deflector wegnemen en dan kort afgrillen.
Of toch met halve plaat indirect bakken voor de dikkere vleesjes en worst en chipolata direct bakken.

Graag jullie meningen.
Bedankt.
 
Je hebt het over een W57? Dan zou ik lekker in 2 zones werken. Als het om een kamado ging was mijn antwoord anders omdat die vaak een systeem hebben voor volledig direct of indirect. Weber werkt standaard met kolenmandjes. Dan zou ik dat lekker gebruiken.
 
Ja idd een weber kettle 57 cm, maar ik heb er een firebox in waardoor ik gemakkelijk alles indirect kan doen en dan de deflector kan weghalen. Ik twijfel om de kolenmandjes te gebruiken omdat je dan veel ruimte verliest.

1000020691.png
 
Denk dat een deel indirect wel handig is. Kun je ook vlees op warm houden. Heb verder nog een bbq tot je geschikking?
 
Makkelijkste lijkt me dan kolen aan één kant en de andere kant indirect. Dan leg je gewoon de worstjes of kippenbouten op de koude indirecte kant. Heb je er weinig werk aan en doe je nog even afgrillen voordat je ze serveert voor een krokant velletje.
 
Ik zou denk ik i.p.v. kippenbouten gaan voor drumsticks/kiplollies, makkelijker hanteerbaar en verplaatsbaar en dan inderdaad één deel direct en een deel indirect, kun je een beetje schuiven en spelen met de temperatuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan