Beef en Steak

Bbq tafel hout

Nadine

Tondelzoeker
Hallo,
Nieuw hier op deze site, ik zou graag aan de echte experts advies vragen.
wij hebben een bbq meubel gemaakt maar ben toch onzeker over de hoogte van de weber en de hitte die op het hout komt. Heeft iemand ervaring met een meubel zoals dit en eventueel tips? Aan de rechterkant is onderin een opening van circa 40x 60 zodat de schuif bediend kan worden en de hitte kan circuleren. Mijn grootste zorg is de hitte op het hout, bij afbeeldingen die ik op Pinterest zie, zakken de meeste Webers dieper in het blad.
Ik hoor graag jullie reacties om vervolgens jullie recepten te gaan bestuderen.

9083523B-41AD-45ED-8B95-1F96E58058A5.jpeg

3E643BC5-0371-4E0C-91C6-E23CA17BE661.jpeg

Nadine, welkom op het Genootschap.

Denk niet dat dit goed werkt. De plek waar het tafelblad zit is de heetste plek van de bbq. Weet ook niet of het gat voor voldoende ventilatie en trek zorgt.

Dankjewel voor je reactie. Onderin aan de achterkant is een gat gemaakt voor ventilatie en de schuifklep te bedienen. Zou een groter gat op hoogte van de bovenste streep beter zijn denk je?

7CDD1411-909C-49DD-BE0C-5A176F06432C.jpeg

Welkom. Wel heel mooi zo, maar ik heb ook zo mijn twijfels of dit werkt en of het niet te heet wordt. Uitsluitsel geven kan ik echter niet.

Dankjewel! Ja we hebben inmiddels besloten om hem flink te laten zakken. Mocht er iemand nog een andere tip hebben, hoor ik het graag.

Qua luchtdoorvoer lijkt het idd lastig, maar wellicht dat je door de weber erin te hangen zoals hieronder (van een meubel van barbecue shop gespiekt) al wat extra lucht circulatie krijgt. Misschien valt er nog iets anders te bedenken met eenzelfde resultaat, want ik vraag me bij onderstaand wel af hoe krasgevoelig het is ...
af1f8d7e23636d82ee665586a168288d-184466172-tw-image-import.jpg

Welkom bij het genootschap

Mooi plekkie zo
Effe rondneuzen op het forum, dan kom je genoeg meubels als voorbeeld tegen

Je had er zin in qua ‘bbqmeubel’ of niet? :D Mooi hoor. Maar ik zou even kijken of dit wel de juiste werkhoogte heeft, het gat vergroten en dragers toevoegen zoals hierboven op de foto staat én vergeet niet dat je ergens je deksel moet laten en dat vastniet op je stucwerk is. Erzijn beugels te koop daar voor.

Terug
Bovenaan Onderaan