BasBQ
Beef en Steak

BBQ Rub

 
 

Vatos

Kooltjesharker
Berichten
166
  • Beste mensen,

    Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd welke dry rubs en rubs jullie gebruiken op de bbq, ik ben zelf namelijk nog aan het experimenteren.

    Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld bij :
    • Pulled Pork
    • Kip
    • Brisket
    • Staartstuk

Alvast bedankt voor de inspiratie :D
 
Op de Pulled Pork, Bad Bron's Butt rub.
Op kip  peper en zout. Of soms Todd's dirt ( ook lekker op aardappeltjes uit de oven)
Op Brisket? Nog nooit gemaakt.
Picanha? Alleen wat zout, na het affikken.
 
Dominique zei:
Op de Pulled Pork, Bad Bron's Butt rub.
Op kip  peper en zout. Of soms Todd's dirt ( ook lekker op aardappeltjes uit de oven)
Op Brisket? Nog nooit gemaakt.
Picanha? Alleen wat zout, na het affikken.

Thanks! :D
 
Pulled pork; southern succor, blues hog saus
Kip; plowboys yardbird iets (nu aan het spelen met chicken dust van serial grillers)
Brisket; (degene die ik had vond ik niet je van het, dus geen tip)
Picanha; zouten na het insnijden van de vetlaag.
Ribs: Easterwood :)
 
Mijn favorieten:
Kip: Don marco's crazy chicken vind ik erg geslaagd.
Ribs: Liefst iets magic dust achtigs. De don marco's cherry bomb vind ik op zijn tijd ook heerlijk, als de saus het toelaat.
Brisket: Plowboys bovine bold, of letzq beef rub
Pulled pork: Southern succor, of butt rub
Picanha: Alleen peper en zout
 
Pulled Pork: Verstegen Spare Rib kruiden en lakken met een mix van blues hog BBQ saus/blues hog red Tennessee/frambozenjam
Kip: dat varieert wat ik ermee wil maar ook de Spare Rib kruiden van verstegen doen het hier erg goed op
ook plow boys heb ik gebruikt en vele andere Amerikaanse rubs, maar daar zit allemaal best veel suiker in.
Ik vind een zoetje best prettig maar dat doe ik dan doorgaans met een laksausje of iets dergelijks.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je einddoel is, wil  je Aziatisch, Amerikaans, Mediterraans.........etc.
Brisket nog nooit gemaakt en dat gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren, al vind ik een goede Brisket best lekker.
Brisket heb ik al aardig wat van geproeft op wedstrijden, die moet een beetje smaken naar Oma's draadjesvlees.
dus niet lakken met zoete sausjes. burned ends worden veel verdronken in zoete BBQ saus, dat vind ik echt zonde, een lichte mop is voldoende
Staartstuk: nog niet gemaakt maar die wil ik nog wel een keer maken, en dan alleen zout en peper zoals elk lekker stuk rood rundvlees
 
Terug
Bovenaan Onderaan