BasBQ
Beef en Steak

Bbq overkapping

 

Huisje_boompje_barbeque

Kooltjesharker
Berichten
111
Goedemiddag allemaal,

Ik ben momenteel bezig met de aanschaf van een glazen overkapping aan huis om lekker droog te kunnen zitten tijdens de regenachtige dagen.
Ik ga hier helaas geen bbq onder plaatsen want dit staat mijn inziens net te dicht bij het huis ivm overlast.
Achter in de tuin (10m diep) heb ik een leuk hoekje waar nu de kamado staat en welke ik graag simpel zou willen overdekken.
Nou zie ik vaker dat mensen hun bbq achter in de tuin hebben staan en je dus eigenlijk nog steeds door de regen naar je bbq loopt. Al is het maar een paar meter 😜
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik heb zelf onderstaande overkapping gezien welke mij handig leek alleen zie je direct dat dit geen top kwaliteit is wat in principe niet uit hoeft te maken.
Ook is de diepte maar 90cm, waarvan ik denk dat de kamado niet goed kan openklappen( overkapping komt tegen schuur aan) en waarbij je zelf niet helemaal droog staat.

Heeft iemand hier ervaring mee of iets zinnigs over te melden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
image_1_315390.jpg
 
Je zal in elk geval toch nat worden, want bij een beetje wind en regen. Maarja het hangt ervan af wat je wenst te bereiken.
Wil je zelf droog staan, dan heb je toch wel iets groter nodig, is het alleen om het meeste "nat" van een bqq af te houden, dan nog zou iets brede toch wel beter zijn. Je wilt je bbq namelijk dan in het midden staan hebben, zodat er bijna niks van directe regen aankan.

Maar je spreekt van tegen een schuur aan. Kan je de schuur niet uitbreiden gewoon ? en daar nog een overkapping aan vastmaken
 
Je zal in elk geval toch nat worden, want bij een beetje wind en regen. Maarja het hangt ervan af wat je wenst te bereiken.
Wil je zelf droog staan, dan heb je toch wel iets groter nodig, is het alleen om het meeste "nat" van een bqq af te houden, dan nog zou iets brede toch wel beter zijn. Je wilt je bbq namelijk dan in het midden staan hebben, zodat er bijna niks van directe regen aankan.

Maar je spreekt van tegen een schuur aan. Kan je de schuur niet uitbreiden gewoon ? en daar nog een overkapping aan vastmaken
Het is vooral om de bbq droog te houden en enigzins wat regen tegenhouden zou fijn zijn. Ik ben in de ruimte beperkt omdat dit naast een border komt met een palboom. Uiteindelijk een hoekje van 1.80m breed.
 
Dit is mijn situatie: een overkapping van 3x3m zoals je ziet op de foto staat mn bbq in de verste hoek en hier wordt hij nooit nat. Als het regent en waait wordt de onderste paar cm van m'n meubel nog wel nat.

Oftewel: het afdakje wat jij liet zien zal nauwelijks nut hebben om de boel droog te houden...

IMG-20210719-WA0003.jpg
 
Dit is mijn situatie: een overkapping van 3x3m zoals je ziet op de foto staat mn bbq in de verste hoek en hier wordt hij nooit nat. Als het regent en waait wordt de onderste paar cm van m'n meubel nog wel nat.

Oftewel: het afdakje wat jij liet zien zal nauwelijks nut hebben om de boel droog te houden...

Bekijk bijlage 47274
Dankjewel Jan, mooi plekje zo. Ik ben weer een illusie armer. Misschien dat ik ga kijken of ik zelf iets kan timmeren met zijwanden, zodat in ieder geval de bbq droog blijft staan.
 
Ik vind het maar een gammel hokje, lijkt me niet iets dat lang blijft staan (ik bedoel het plaatje van TS; het 'hok' van @janvh is natuurlijk geweldig.

Nou zie ik vaker dat mensen hun bbq achter in de tuin hebben staan en je dus eigenlijk nog steeds door de regen naar je bbq loopt. Al is het maar een paar meter 😜

Zelf heb ik in mijn tuin een kleine overkapping gemaakt, met de zijkant tegen een schuur aan. Daar kan je mooi droog staan. Het stuk tussen de keuken en de overkapping moet ik inderdaad door de regen. Eigenlijk valt dat best wel mee, BBQ'en is immers geen wandelsport.

Let even niet op de troep, en ja, het meubel wordt vervangen.
Image.jpeg
 
Het scheelt denk ik al heel veel als je 3 van de 4 zijwanden dicht hebt. Dan waait de wind er veel minder doorheen.
Zo'n hokje als @haasjeq heeft zal ook effectief zijn tegen de regen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan