BasBQ
Beef en Steak

BBQ Mexicaans: Carnitas con Quijada de Cerdo

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.807
Beste BBQ Vrienden!

Wat vond ik het lastig deze maand... niet vanwege het onderwerp hoor, ik hou van Mexicaans, dank voor de uitdaging Marc! Maar gelet op de hele toestand buiten. De Wereld staat in brand en ik ga lekker barbecuen? Tegelijkertijd staat het op FB overal vol met meningen, waarschuwingen en andere ellende, daar wil ik ook weg blijven. Ik wil er hier verder ook helemaal niet op in gaan, maar doen alsof het er niet is wil ik ook niet. Heel ingewikkeld.

Dus toch maar gewoon lekker gaan koken en jullie (elkaar) vermaken met een fijn verhaal:

c7xhNwG.jpg


Carnitas moesten het gaan worden, met varkenswangetjes (Quijada de Cerdo) een fijne tomaten salade, mooi kleurig citrus en van die heerlijke gepickelde rode ui zoals mijn vriend MAC die zo mooi beschreef in zijn prachtige blog.

Dus aan dat vuur!

TgJraRI.jpg


De rode ui had ik van de week al eens gemaakt zodat de smaken lekker door kunnen trekken:

WKz3bKK.jpg


Ik had nog wat lekker spul uit het Westland liggen en kocht er nog wat moois bij:

g9qp29v.jpg


Ik had varkenswangetjes bij de slager besteld, die zagen er echt top uit!

CpjL8W4.jpg


Even mooi hard aan grillen en dan even apart houden:

7ZxTkUN.jpg


Dan de pepers even lekker aanzetten:

ZLSRHnN.jpg


Daarna blussen met bouillon...

f6H2wnI.jpg


En wat lekker donker bier:

enJmqvK.jpg


Deze mochten er ook een beetje bij:

OvqZjo4.jpg


Alles door roeren en lekker laten sudderen:

6FOlADj.jpg


Na een paar uurtjes kon je die varkentjes zo uit elkaar drukken in de pan:

mxCm6gQ.jpg


aHlJb1B.jpg


Even de tortillas aanzetten op het grillrooster:

Iuvfvfc.jpg


En alles lekker bij elkaar brengen:

qDG8kyh.jpg


Het was een heerlijk maaltje, echt Latijns Amerikaans is het om vers citrus erbij te geven, dat breekt de smaak van het vet in je mond lekker af en dan kun je meer eten... lekker heerlijk dus!

Maar na dat heerlijke eten was het tijd voor een absoluut spektakelstuk:

GeDNQYI.jpg


Allememaggies jongens en meisjes, dat is meen dikke zware rakker! Echt waanzinnig... koffie, kaneel pitje van de chili, echt zalig!

En wat nou zo leuk is, ze geven zomaar het recept weg, dus kan je hem 'zo' nabrouwen!  :p

ghuAfLN.jpg


Heel veel plezier lieve mensen, laten we de moed er vooral in houden samen!

Sander
 
Het ziet er heerlijk uit. En met alle ellende om ons heen moet je ook zorgen voor afleiding en rust in je hoofd. Geniet ervan.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Dit ziet er weer heerlijk uit mooi verslag weer leuk biertje succes met de wedstrijd

En wat de ellende betreft we moeten toch verder het is knap knudde maar Rutte heeft nog niet gezegd dat we niet mogen bbq en zeker voor degene die thuis moeten blijven die kunnen met hun hobby verder gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Lekker bezig Sander!
(Thuiswerken is een synoniem voor 'BBQ aan', toch? )
 
Dat ziet er fantastisch uit Sander. Het is wat het is, en we moeten er gewoon het beste van maken! Daar hoort een hobby dus zeker bij!
 
Wat een smakelijke foto?s Sander. En varkenswangen zijn zalig. Dat moet bij jou ook weer smullen geweest zijn.

Chocolade is iets dat ik al langer in stoofvlees wil verwerken. En tijdens het speuren kwam ik wat meer Mexicaanse gerechten tegen waar chocolade in zat. Moet ik toch gewoon eens gaan doen

Hier in het zuiden zijn de gevolgen ook goed te merken. Ik vond het wel even fijn om wat afleiding te hebben. En me even met BBQ bezig te kunnen houden.
 
Sander, heerlijke plaatjes weer. Dit soort afleiding is altijd goed. Thx voor momentje afleiding.
 
Hele mooie plaatjes weer Sander.
 
Heerlijke foto?s weer Sander. En ja het zijn gekke tijden. Laat het forum maar een plek zijn waar we even rustig aan andere dingen kunnen denken.
Social distancing to the max hier. En met elkaar de mooiere dingen van het leven delen. Want die zijn er nog steeds.
 
Ziet er zoals gewoonlijk weer heerlijk uit Sander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan