BasBQ
Beef en Steak

BBQ Meat Tomato

 

shoebeloe9000

Tondelzoeker
Berichten
17
Via een collega van mij had ik het Nederlandse Barbeque magazine ontvangen. Na doorlezen zag ik de BBQ Meat Tomato staan en werd ik direct gegrepen door hoe lekker het zou zijn om het klaar te maken.

Op naar de Makro om vleestomaten en aluminium bakjes te halen om de tomaat in te laten rusten.



De vulling van de vleestomaten is een gekruid gehakt bestaande uit half-om-half gehakt, Parmezaanse kaas, verse kruiden (tijm, rozemarijn), klein beetje zout, peper en knoflook. Snijd het kapje van de vleestomaat eraf en hol hem uit. Er komt veel water uit de tomaat na het uithollen. Ik heb dit trachten op te lossen door de tomaten van zout te voorzien en even te laten staan om het water te onttrekken. Kruid het gehakt en vul de tomaat ermee.



Top de tomaat af met Pecorino kaas, een geitenkaas uit Italie en absoluut een onderscheidende smaak tot gevolg hebbende.



Verwarm de BBQ tot 150 graden Celcius en gaar de tomaat op indirect vuur. De tomaat is klaar als de kerntemp van het gehakt zo'n 68 graden Celcius is.





Wat is me opgevallen? Na het garen was er veel water in het aluminium bakje wat niet weg kon lopen. Wellicht volgende keer een gaatje maken in het aluminium bakje en het laten opvangen door een druipbak eronder. Door het water was de tomaat en de vulling wat drassig waardoor de smaak verflauwde.

Qua smaak: Ik ga het volgende keer wederom maken, omdat ik vind dat het absoluut onderscheidend is in smaak bij alle vleesgerechten. De volgende keer voeg ik Basilicum toe aan het gehakt voor meer onderscheidend vermogen van het gehakt. De Parmezaanse kaas maakt het pittiger, wees niet te zuinig met de kaas. De Pecorino on top is weergaloos.
 
Mjam die gaat op de eeuwig groeiende to do!
 
Ziet er heel smakelijk en uitnodigend uit  :) gaan we zeker proberen, denk eigenlijk wel dat het een blijver gaat worden  :D

Hoor ik iemand over tomaten en ontbijt?, Ik heb daar nog een heel leuk receptje met foto's van, vanavond even opzoeken.
 
lust ik ook zeer zeker
 
Oe dit lijkt me wel wat :) is r een mogelijkheid het recept te plaatsen?
 
Leuk tomaatje zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan