Beef en Steak

Bbq liefhebber

Erwin 2021

Tondelzoeker
Goedendag,

Ik ben Erwin, aardig nieuw in de bbq wereld.

Werk nu met de Weber q1400 (ja ik weet het, maar het is niet anders😊)
En een sous vide (wat werkt dat goed zeg)
Volgend jaar komt er een kamado Joe. 😉
Zit alleen nog met een paar dingen wat ik nog moet tackelen.

Wij hebben hier een klein half inpandig balkon (rook) en mijn vrouw krijgt migraine van houtskool. Ik ga er vanuit dat er goede houtskool te koop is waar zij wel tegen kan. Althans dat hoop ik.

Hoop hier veel te leren.

Mvg
Erwin

Poh, mag gewoon een KJ kopen terwijl die nog niet zeker weet of zn vrouw er tegen kan.
Duidelijk andere rol verdeling als hier thuis :eek:

Welkom!
Om meteen de koe bij de horens te vatten: dit is geen sousvide forum.
Zie Huisregels: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/huisregels.33/
Quote:
Berichten posten over sous-vide bereiding. We zijn een barbecueforum en geen sous-vide forum. Dat zelfde geldt voor voorkoken van je ribben e.d. Hou als richtlijn aan; als het grootste deel van je bereiding niet op de barbecue gebeurt, maar daar wel op had kunnen gebeuren, dan hoort het hier niet.

Welkom.

Ik zou misschien gaan werken met een afzuigkap of ventilator die voorkomt dat je rook naar binnen waait.

Welkom bij het genootschap

Q zover mogelijk aan de buitenzijde zetten en met een ventilator de rook weg jagen. Hopelijk krijgen de buren er dan geen last van

Erwin, welkom.

welkom hier
als je daadwerkelijk een klein balkonnetje heb, is een dure kamado dan wel iets voor jou?
is het niet verstandiger een wga of een cobb te kopen?
dat zijn kleine bbq's waar je zowel indirect als direct mee uit de voeten kan. Deze kan je dan gewoon buiten zetten en balkondeuren sluiten.
met regen en wind en kou lijkt me dat wel zo prettig
beide bbq's zijn er ook in en gas variant, mocht kolen/rook echt een probleem zijn.
check dit forum maar eens op gerechten die gemaakt zijn met de wga of een cobb. Klein spul met grote resultaten, zelfs voor 6 personen als het moet.
succes

Hoi Erwin, welkom bij het Genootschap.

@Ridevi71 bedankt voor je tips
Ik zat ook eerst te kijken voor een wga. Een kamado Joe maar dan wel de junior versie lijkt mij interessanter.
En die is ook niet zo groot.
Ik kijk natuurlijk ook voor een leuke aanbieding. 😉

Welkom Erwin en succes met je keuze.

Terug
Bovenaan Onderaan