BasBQ
Beef en Steak

BBQ Kampioenschap der Lage Landen 2014

 
 
 
 

MrMannetje

Pitmaster
Berichten
520
Kwam zojuist dit goede nieuws tegen op : http://rookzondervuur.be/BBQ/bbq-kampioenschap-der-lage-landen/?fb_source=pubv1

Na Nederland (Tony Stone Low & Slow en de BBQ society cook-off) en Engeland (Q on the canal) krijgt KCBS steeds meer voet aan grond in Europa. Ik kan jullie namelijk vertellen dat er volgend jaar voor het eerst een BBQ wedstrijd zal plaats vinden in Belgi? in de Amerikaanse KCBS stijl! Ik kan er op dit moment nog niet zo veel info over bekend maken, maar hou in elk geval al 13 en 14 september 2014 vrij in jullie agenda.

In het tweede weekend van september 2014 zal in Diksmuide namelijk het BBQ Kampioenschap der Lage Landen 2014 plaats vinden! De wedstrijd wordt een mix van KCBS en WBQA en er zal (naast allerlei lekkers proeven) ook heel wat te doen zijn voor de bezoekers!
 
leuk dat je het wilt deen Daan,

Maar ik vraag me wel gelijk af wat het nu is, of het een of het ander.
oftewel is het KCBS of is het WBQA? de regels van beiden zijn anders, dit moet je mi niet gaan combineren met elkaar
 
Dat is toch de site van Chris ?
 
Ja dat is idd de site van Chris.
Ach, ze hebben nog 1,5 jaar de tijd om duidelijkheid te verschaffen  ;)

Wel leuk dat er weer een wedstrijd bij komt.

Mac
 
Er stond geloof ik ook iets op de site van Kurt, wereldkampioen BBQ 2010. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet in een mix
 
Dat is inderdaad mijn site ;)

Ik begrijp dat jullie (terechte) vragen hebben maar ik kan/mag, los van wat ik op mijn site heb gepubliceerd, er momenteel geen extra info over geven. En wat Mac zegt klopt, het is nog anderhalf jaar ;)
 
Nu wek je wel mijn nieuwschierigheid Chris.
Zit jij mede in de organisatie dan ?

Mac
 
Mac zei:
Nu wek je wel mijn nieuwschierigheid Chris.
Zit jij mede in de organisatie dan ?

Mac
Ik zit niet mee in de organisatie Mac, maar ik heb deze week met Kurt Dekoninck gesproken. Het BBQ kampioenschap der Lage Landen kadert in een groter geheel: elk jaar wordt in Diksmuide "de boterronde" georganiseerd. 2014 is een speciaal jaar in die streek omdat het de 100ste verjaardag van de eerste wereldoorlog is. Om die reden wil de organisatie van de boterronde het geheel wat meer open trekken en daarom organiseert Kurt (samen met Jean-Pierre Cochuyt en Geert Wulleman van hetzelfde BBQ team "Traiteur Matthias") een 2-daagse BBQ wedstrijd op dezelfde locatie (in Kaaskerke, vlakbij Diksmuide) zodat ze die 2 evenementen "aan elkaar kunnen koppelen".
 
Ben wel benieuwd naar de mix?
Zelf geloof ik er niet zo in dus hoop ik op twee volwaardige wedstrijden waarvan mijn interesse naar de KCBS gaat.
Maar eens rustig afwachten wat voor nieuws er binnenkort is.
 
?12.000,- prijzengeld, das best veel! En zijn Nederlandse teams internationale teams :p?
 
Zou fijn zijn om nog een wedstrijd op de calendar te zien voor 2014.
Ik ben het mee eens met Frits en heb een sterk voorkeur voor KCBS style.
 
Je kunt ook naar Engeland Richard!
 
Dat overweg ik ook Dennis. Lijkt mij leuk.

Maar ik ga naar de Tony Stone. Jammer dat ie op de zelfde dag valt als Grill Stock.
 
Wij doen ook mee met de Tony Stone, die staat standaard op de lijst.
Grillstock is toch geen KCBS event?
 
Bedoelt Dennis niet Q on the canal in snarestone, op 24 en 25 mei?
 
Ik was Q on the canal vergeten. Die zou wel misschien kunnen.

Grill stock is geen KCBS maar wel de zelfde style. De bekende 4 categorieen. En de winnaar mag naar de Royal.

Teams from across the world will light the coals at Grillstock festival smoking huge joints of pork, lamb, beef and chicken. The Grand Champion from each festival will win ?1,000 in cash and qualify to compete against the best of the best at the prestigious American Royal World Series of BBQ 'Invitational' in Kansas City later this year. Only Grand Champions from other BBQ Competitions are invited to take part.

The competition is tough, with entries having to win over the taste buds of influential faces and experienced international BBQ judges scoring to strict criteria. There are four key rounds of chicken, ribs, brisket and pulled pork that all teams must cook. The team with the most points across these four rounds will be crowned Grand Champion. Further rounds of dessert, lamb and our most popular round of chef?s choice are optional and carry individual awards.
 
Terug
Bovenaan Onderaan