BasBQ
Beef en Steak

BBQ in Rusland

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Ik zit op het moment dus voor het werk in Rusland en het weer is hier geweldig mooi. Nou wordt er hier ook gebarbecued alleen heet het  dan "shaslick". Vergeet die lullige kant en klare stokjes van de slager maar, dit zijn lange metalen pennen met grote hompen vlees er aangeregen.

Ik heb met de crappy fooncamera wat foto's gemaakt, met alvast excuses voor de slecht kwaliteit.

Je besteld gewoon (als je tenminste Russisch spreekt ;)) het soort vlees je wilt hebben en hoeveel gram je ongeveer wilt. Als het vlees klaar is wordt het netjes afgewogen op een grote slagersweegschaal. De keuze bestond uit varken met of zonder bot, kippenvleugels, vis, verschillende soorten kebab en lam met of zonder bot. Verder kon je ook nog grote gegrilde champignons en gegrilde tomaten bij bestellen. Als je wat te drinken wilt hebben moet je naar de buurman, die heeft de bar 8).

Geen hightech smokers in Rusland.
rusland1.jpg


Wel verschillende zones.
rusland2.jpg


Zo zit je dan te eten, heerlijk lowtech en met een biertje erbij.
rusland3.jpg


Het eten wordt opgediend op plastic wegwerp schaaltjes, en je krijgt plastic bordjes en bestek.
Ik had 300 gr. varken(zonder bot) besteld maar aan de berg vlees te zien was het wel wat meer ;). Verder hadden we vis en lam met bot een stukje kebab om te proberen en champignons.

Het viel me op dat het vlees malser en sappiger was dat ik me had voorgesteld, en de smaak was prima.

Zowaar eens een keertje lekker gegeten in Rusland en dat voor ongeveer 12 euro incl bier.

 
Dat ziet er lekker uit,en dat is niet duur.
 
Is wel mooi man!
Als ik zie wat er allemaal op tafel staat, dat is toch niet mis zeker niet voor die prijs
 
leuke reportage Piet,
Leuk om te zien hoe ze daar bbqen.

Bedankt voor het delen
 
Lekker hoor, je hebt toch wel een paar van die pennen achterover gedrukt
 
Frits, ga je schamen. Hij mocht laatst de USA al niet in ( of uit, dat ben ik weer vergeten), mag hij straks Rusland ook niet meer in. Wegens jatten shaslikpennen....

Ik vind het leuk om deze foto 's te zien, ik krijg er trek van. Is dat vlees dan nog gekruid, of komen er sausjes bij?
 
Ik mocht een paar maanden geleden Rusland niet in. Nou is dat niet zo erg, maar met het eruit gaan neem ik geen enkel risico ;)

Het vlees is gemarineerd denk ik, maar ik heb geen idee waarmee, er zit in elk geval veel dille in. Er zal vast wel een shaslickgenootschapski.ru zijn waar het allemaal op besproken wordt maar m'n ruskie is niet zo goei.
 
Heerlijke foto's ondanks de kwaliteit! Mooi om te zien dat er gewoon overal ter wereld gekken zijn die met de vuur en vlees bezig zijn.
Misschien kunnen we een uitwisselingsprogramma opzetten met shaslickgenootschap.ru? ;)
 
Mooi verhaal mooi die foto's zien we niet vaak buitelandse foto's.
 
Ziet er lekker uit, vorige maand ook erg lekker gegeten in Rusland en Oekraine , maar niet gebeurt ( geen foto's)
Maar het blijft niet echt een favoriete bestemming.
 
Terug
Bovenaan Onderaan