BasBQ
Beef en Steak

BBQ Desksel verhoger

 
 

Jeroenvanarkel

Kooltjesharker
Berichten
103
Hallo,

Ik ben ook in de pitfall gevallen als beginner door een te kleine BBQ te kopen. Het was voor mij de eerste keer dat ik een kogel BBQ had en als zuinige Nederlander koop je dan een te klein model.

Ik heb een Outdoorchef 420 charcoal gekocht bij Coronel in Naarden voor 45 euro. Heb er sinds oktober vorig jaar al meerdere keren op geBBQed en ook al een paar keer met zo'n Ikea pannenrekje spareribs erop klaar gemaakt. Dat rekje is een uitkomst, zeker ivm het kleinere oppervlak wat ik overhoud met indirect BBQen. En afgelopen zaterdag. Oest ik Weber plankjes op maat zagen voor zalm forel ed.

Maar soms kom ik niet direct in de breedte te kort maar in de hoogte. Zeker omdat ene kleinere ketel natuurlijk ook een kleiner oppervlak krijgt omdat de deksel ook eerder afvalt.

Nu zag ik zelfbouw constructies voor pizza stenen en Cobb heeft ook een verhoogde ring. Als ik een dergelijke ring zou hebben zou ik meer vlees aan de zijkant kunnen krijgen en ook zou ik bv een bierblikkip kunnen maken.

Bestaat er zoiets in de handel of is het zo dat ik zelf aan de klus moet of een grotere BBQ moet kopen?

Ik weet best dat ik mezelf inmijn vingers heb gesneden, maar een ge?mailleerde tussenring van pak hem beet vijf cm zou het al doen.

Lijkt mij gouden handel voor 25 euro per keer..... Ik kan niets vinden via Google dan alleen Cobb.

Wie kan mij helpen of adviseren.

Alvast bedankt.
 
Je zal zelf wat moeten maken of een grotere BBQ moeten kopen.
 
Ik denk dat je beter een grotere Q kan kopen. Wat het je kost dit te maken is meer.

Zoek iemand met ing rentepunten en je koopt voor een stuk minder geld een weber
 
Beercanchicken kun je toch ook op je kolenrooster zetten ?
De kooltjes linkscen rechts en daartussen je kippetje.

Of is je diameter daar te klein voor?

Verder denk ik ook uit veiligheids overwegeingen dat je beter een grotere Q kunt kopen  :D
 
Thnx was een retorische vraag, aar toch. Eigenlijk moet ik dus voor een Weber 57cm One Touch Premium?

Want die as schaal van Weber vind ik niets en dus een One Touc Premium. Of zijn er modificaties om een goede as pan ipv schaal te krijgen. Mijn terras, tenminste, die van mijn directrice, wordt anders zo vuil. ;)

 
Gamma had toch 50% korting op alle Webers?
 
Terug
Bovenaan Onderaan