Beef en Steak

BBQ borstel

Edwin84

Pitmaster
Mijn BBQ borstel is overleden. De borstel is losgeraakt van de steel.

Ik vroeg mij af wat is eigenlijk de beste BBQ borstel?

Ik zoek een borstel die uiteraard het makkelijkste het rooster schoon krijgt maar ook één die lekker in de hand ligt en niet geheel onbelangrijk geen loose stukjes staal achter laat die in het eten kunnen belanden.

Wat gebruiken jullie en is jullie aanrader?

Messing staalborstel. Kost ook nog eens niks 😄.
Gebruik hem al jaren.

IMG_2122.png

Ik gebruik deze al jaren. Intratuin heeft ze ook (met houten handvat). Bestel ze per 10 bij Temu. Ook heel fijn om mn gietijzeren roosters mee schoon te maken tijdens het opstoken

IMG_1931.jpeg

Ik gebruik eentje van Rösle met een vervangbare kop. Na een jaar vervang ik de kop.

Ik heb al van alles geprobeerd, ook van die ringetjes op een kop, maar dat werkt voor geen meter. Dit om het probleem te omzeilen dat er haartjes zouden kunnen loskomen. Maar veel hangt ook af van je rooster ... Neem nu een weber gbs rooster bijvoorbeeld, daar werkt dat echt niet op omdat er dingen kunnen vastzitten in het middenste rooster. Weber heeft ooit zo een borstel gemaakt (jaar of 2-3 terug) en is denk ik na 5-6 maand al uit rotatie genomen. 2de maal had ik al draad
61g90RWp9WS._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

En met dit je rooster schoonmaken, nee niet echt. Waar ik het dan wel effe gebruikt heb is om tussendoor effe het grill oppervlak te schrobben. En dit is eerder voor een plancha ofzo, maar toen verkocht als "the next best thing", maar dat is het dus niet. Het werkt, maar met zoiets een heel rooster schoonmaken nee. Tenzij het een volledig stalen rooster is ofzo, met geen kleppen of stukjes, maar dan nog, nee bedankt.

Zowieso bestaat er wel altijd "gevaar" dat er haartjes van die borstel blijven hangen, maar als je nadien effe met een doekje met wat olie erop over gaat, lijkt me dat dit zogoed als nihil is. Uiteraard is dit geen exacte wetenschap.

1741594349657.png

Ik ben heel erg fan van deze borstels, kost minder kracht om te schrobben en maken redelijk goed schoon. naar mijn idee moet een rooster nooit blinken maar de grove stukken moeten er wel af. zelf nog nooit iets gemerkt van losse haartjes die op je rooster blijven zitten.

Bekijk bijlage 74480
Ik ben heel erg fan van deze borstels, kost minder kracht om te schrobben en maken redelijk goed schoon. naar mijn idee moet een rooster nooit blinken maar de grove stukken moeten er wel af. zelf nog nooit iets gemerkt van losse haartjes die op je rooster blijven zitten.
Deze had ik nu. Wel tevreden over gebruik maar na anderhalf jaar raken de metalen draden waar de borstel aan zit los. De borstel schieten hierdoor opzij waardoor ik geen kracht kan zetten.

Deze had ik nu. Wel tevreden over gebruik maar na anderhalf jaar raken de metalen draden waar de borstel aan zit los. De borstel schieten hierdoor opzij waardoor ik geen kracht kan zetten.
Anderhalf jaar? Dat is een goede koop dan. Ik wissel 4 a 5 keer per jaar van borstel.

Anderhalf jaar. Dat is opzich al vrij lang.
Ik gebruik dit soort borstels.
Op het moment dat ze mij te smerig worden neem ik een nieuwe.
Kosten euro of 4

Bijlagen

• IMG_0915.webp
    IMG_0915.webp
    17,3 KB · Weergaven: 16
In het begin van alles geprobeerd. Maar sinds enkele jaren heel simpel een messing draadborstel van een euro of 3 a 4 van de bouwmarkt. Werkt perfect.

1000138550.png

Bouwmarktborstel +1. Wel goed opletten dat het geen gecoat staat is, maar echt messing of RVS.

@Rick07 ideaal model omdat je op en tussen de spijlen kan komen. Wel opletten dat je echt messing hebt en niet "messing gecoat".

Wow 10 jaar garantie. Zal wel niet gelden als je er bbq mee gaat schoonmaken, hoogstwaarschijnlijk geld de garantie alleen op de verpakking.

Terug
Bovenaan Onderaan