Beef en Steak

BBQ boek maken met je eigen gerecht, wie doen ermee????

Goed initiatief.
Als het boek puur en alleen over bbq-en gaat ben ik zeer zeker ge?nteresseerd.
Voor hoofd nagerecht prima, maar ik persoonlijk heb geen interesse in drank muziek enz ;)

Wanneer willen jullie het boek uitbrengen?

Succes,
Blefke

blefke zei:
Goed initiatief.
Voor hoofd nagerecht prima, maar ik persoonlijk heb geen interesse in drank muziek enz ;)

Succes,
Blefke

Juist door iets van drank toe te voegen ga je jezelf onderscheiden. Op bbq gebied gebeurt dit nagenoeg niet?! Maar gelukkig geef je zelf al aan dat dat persoonlijk is want geloof me, een stuk vlees van de bbq met een goed passend biertje of wijntje maakt het geheel echt beter! :-)

Muziek daarentegen mag inderdaad wegblijven van mij...

Hoe staat het idee er eigenlijk voor momenteel?

Rolaanndd zei:
blefke zei:
Goed initiatief.

Succes,
Blefke

Juist door iets van drank toe te voegen ga je jezelf onderscheiden. Op bbq gebied gebeurt dit nagenoeg niet?! Maar gelukkig geef je zelf al aan dat dat persoonlijk is want geloof me, een stuk vlees van de bbq met een goed passend biertje of wijntje maakt het geheel echt beter! :-)

Muziek daarentegen mag inderdaad wegblijven van mij...
Niet alleen muziek??..

Rolaanndd zei:
is want geloof me, een stuk vlees van de bbq met een goed passend biertje of wijntje maakt het geheel echt beter! :-)
[/quote

geloof mij nou maar dat de doorsnee bbq-er t vlees gewoon met een lekker koud biertje uit de reclame bij de super wegspoelt .en dat verandert niks als t slow garen ontdekt wordt.
alhoewel hier nam t whisky  gebruik wel toe ,en wat meer sigaartjes.

dus hou t maar simpel zonder poespas,,,de lat  voor om een bredere aan te spreken groep lig al hoog zat met qwa verschil wat hier gebeurd en bbknoeien.

AV zei:
Rolaanndd zei:
is want geloof me, een stuk vlees van de bbq met een goed passend biertje of wijntje maakt het geheel echt beter! :-)

geloof mij nou maar dat de doorsnee bbq-er t vlees gewoon met een lekker koud biertje uit de reclame bij de super wegspoelt .en dat verandert niks als t slow garen ontdekt wordt.

dus hou t maar simpel zonder poespas,,,de lat  voor om een bredere aan te spreken groep lig al hoog zat met qwa verschil wat hier gebeurd en bbknoeien.

Ben ik het niet met je eens, denk dat dat compleet afhankelijk is van het segment dat je wil bedienen en die positionering die je het boek wil geven. Het slow garen gebeurt niet op een bbq waarmee in doorsnee Nederland "geknoeid" wordt. Ik heb het hier dan over de bbq's van 5 tientjes. En je gaat mij niet vertellen dat als je geen 200-250 euro kan neerleggen, je je niet gaat verdiepen in wat je er mee kan of minstens w??t hebt wat je er mee kan doen. Daar dit in de gebruiksaanwijzing ruim wordt uitgelegd.

Daarnaast praat ik over drank+vlees als een geheel. Dat neemt niet weg dat het z?nder het betreffende wijntje of biertje helemaal niet smaakt. Wat ik de lezer wil meegeven is een totaalbeleving. Het zijn slechts tips die je als uitgever geeft, geen verplichtingen  ;)

Rolaanndd zei:
AV zei:
Rolaanndd zei:

Ben ik het niet met je eens, denk dat dat compleet afhankelijk is van het segment dat je wil bedienen en die positionering die je het boek wil geven. Het slow garen gebeurt niet op een bbq waarmee in doorsnee Nederland "geknoeid" wordt. Ik heb het hier dan over de bbq's van 5 tientjes. En je gaat mij niet vertellen dat als je geen 200-250 euro kan neerleggen, je je niet gaat verdiepen in wat je er mee kan of minstens w??t hebt wat je er mee kan doen. Daar dit in de gebruiksaanwijzing ruim wordt uitgelegd.

Daarnaast praat ik over drank+vlees als een geheel. Dat neemt niet weg dat het z?nder het betreffende wijntje of biertje helemaal niet smaakt. Wat ik de lezer wil meegeven is een totaalbeleving. Het zijn slechts tips die je als uitgever geeft, geen verplichtingen  ;)
Dat je het er niet mee eens bent moge duidelijk zijn in je berichten?.
Je bent nogal overtuigd dat alcohol het bbq verhaal compleet maakt, maar BBQ-en gaat heel goed zonder bier, wijn en andere alcoholische versnaperingen.

Niet iedereen heeft de beleving van dat perfecte glaasje sauvignon blanc gehad, met een zonnetje op je bol en een aantal heerlijke 'snelle' hapjes van de Q.  Of dat eerste koude biertje op vrijdag als je de starter leeggooit in de Q. Dan zit er gewoon echt te weinig in het flesje.
Het lijkt mij, en ik geloof niet dat ik daar alleen in sta, alleen heel leuk als dat ook meegenomen wordt. Dat is mijn idee daarover. Als je geen alcohol drinkt dan snap ik dat ook en sla je dat deel lekker over! O en btw, als ik patat eet is er niks lekkerder dan een koud glas cola erbij!

blefke zei:
Rolaanndd zei:
AV zei:
Rolaanndd zei:

Dat je het er niet mee eens bent moge duidelijk zijn in je berichten?.
Je bent nogal overtuigd dat alcohol het bbq verhaal compleet maakt, maar BBQ-en gaat heel goed zonder bier, wijn en andere alcoholische versnaperingen.

Mijn excuses als je de overtuiging hebt gekregen dat ik vind dat alcohol erbij moet. Ook zonder alcohol gaat dat natuurlijk prima en daar is iedereen vrij in. Het is alleen een bewezen iets dat sommige vlees- en vissoorten goed matchen met bepaalde bieren en wijnen. Waarom dat dan niet combineren? Het idee lijkt me niet zo gek als de gemiddelde Nederlander 600 glazen alcohol per jaar drinkt, toch?

Daarentegen lijkt het mij vrij moeilijk om bepaalde frisdranken met bepaalde bereidingen te combineren, vandaar dat ik mij alleen focuste op alcoholische dranken. Maar nogmaals, iedereen staat vrij in zijn keuze en alcohol is geen must.

Edel zei:
Niet iedereen heeft de beleving van dat perfecte glaasje sauvignon blanc gehad, met een zonnetje op je bol en een aantal heerlijke 'snelle' hapjes van de Q.  Of dat eerste koude biertje op vrijdag als je de starter leeggooit in de Q. Dan zit er gewoon echt te weinig in het flesje.
Het lijkt mij, en ik geloof niet dat ik daar alleen in sta, alleen heel leuk als dat ook meegenomen wordt. Dat is mijn idee daarover. Als je geen alcohol drinkt dan snap ik dat ook en sla je dat deel lekker over! O en btw, als ik patat eet is er niks lekkerder dan een koud glas cola erbij!

+1 :)

150degrees zei:
Misschien nog een idee voor een onderwerp in het boek....Muziek
Wie heeft wat voor muziek opstaan als hij of zij aan het Q'en is. Ik mag zelf graag naar Pokey Lafarge luisteren. Lekkere easy listening muziek, biertje erbij, familie en vrienden om de pit heen en gezellig babbelen over de zin van het BBQ'en of over van alles en nog wat. Je wordt al gauw filosofisch met vuur en drank :D
Mr. Black.... Johnny Cash! De buurt kijkt nogsteeds vreemd op dat een 36 jarige af en toe staat mee te bl?ren met a boy named Sue

Ohhhhh. Had ik bijna een flater geslagen. Grijns. Ik had mijn diensten al bijna aangeboden.

richard0501 zei:
Ja we hebben het Jord laten doen :D
ondertussen is net zn 2e uitgekomen...

Ik denk dat dit project gestrand is.....
Klopt helemaal, en de boeken van Jord  zijn geweldig

Terug
Bovenaan Onderaan