Beef en Steak

BBQ Apprentice stelt zich voor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blackbastard
  • Startdatum Startdatum
B

Blackbastard

Gast
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Remco, ik ben 46 jaar en dol op koken. Ik kook elke dag met veel plezier in de keuken en bedenk meestal mn eigen recepten. De laatste tijd ook bezig om mn repertoire verder uit te breiden, sinds een jaar met sous vide aan de slag gegaan, verdiept in moleculair koken en ik bak elk weekend mn eigen zuurdesem brood. Met mooi weer gaat altijd de BBQ aan, maar daar ben ik een beetje blijven steken in mn ontwikkeling om het maar zo te zeggen. Zelf gemaakt hamburgertje of sateetje, een gekruide kipkarbonade of stukje vis veel verder kwam ik niet.

Het zal zeker ook met de gebruikte apparatuur te maken hebben, als 10 jaar op dezelfde Barbecook. Beetje grillen gaat prima, verder een paar jaar terug van collega's een Barbecook smoker kado gekregen. Idee is leuk maar de resultaten waren minder, met veel geduld wel lekkere drumsticks gemaakt. Merkte dat de deksel van de smoker prima op de gewone Q past en wat meer gaan experimenteren met houtsnippers.

Al een paar jaar af en toe naar een Green Egg gekeken, maar nooit serieus overwogen vanwege de prijs. Tot afgelopen weekend met een leuke kortingsactie toch de knoop doorgehakt en een Black Bastard medium aangeschaft. Nu moet ik nog even wachten voordat hij wordt geleverd want achter af bleek deze niet op voorraad. Ondertussen internet afgelezen en gekeken en er gaat een mooie nieuwe wereld van mogelijkheden voor mij open met een kamado! Alleen oppassen geblazen want ik zie dat je er voor het bedrag van de eerste investering nog nog zo'n bedrag aan accessoires bij kan kopen...

Enfin, ik heb er zin in dat het weer BBQ weer wordt en ik dit jaar heel veel nieuwe recepten ga proberen op mn nieuwe aanwinst.

Ik zag dat hier veel BGE/Primo eigenaren en ben benieuwd of er ook Black Bastard eigenaren op het forum zijn en wat hun ervaringen zijn met dit model.

Remco

Welkom hier, enneuh wat dat weer betreft het is toch altijd bbq weer :P

Hoi Remco, welkom bij het BBQ Genootschap

Terug
Bovenaan Onderaan