BasBQ
Beef en Steak

BBGRill kamado

T

tuinieren

Gast
Beste mensen van het bbq genootschap!

Enige tijd geleden heb ik met behulp van jullie een barbecue aangeschaft. Een goede kennis van mij is ook van plan om een leuke barbecue aan te schaffen. Zijn oog is momenteel gevallen op een BBGrill Kamado houtskoolbarbecue
(een keramische barbecue) met een kostprijs van ?799,-

Ik weet zelf namelijk dat de Green egg's en de black bastards ook wel goed in de markt liggen. Maar goed wat vinden jullie van deze bbq?

(PS: ik weet niet hoe ik een plaatje moet invoegen vandaar de link, als het niet mag wegens reclame dan word ik daar graag op geattendeerd)
http://www.barbecue-experts.nl/bbgrill-kamado-houtskoolbarbecue
 
Dit ziet er uit als een standaard Auplex-kamado, dus feitelijk gelijk aan de Black Bastard. Gedurende het 'seizoen' zijn er verschillende aanbiedingen te vinden voor deze Auplexen, vanaf ongeveer 400 euro voor een Large model (iBood, Van Cranenbroek).

799 euro voor een Auplex vind ik zwaar overpriced, zou ik niet doen.
 
IBood is een dagaanbieding website als ik me niet vergis?
 
Het valt zo langzamerhand niet meer mee om nog een mening te hebben over alweer de zoveelste Auplex kloon van een Auplex kloon, maar ik ga hier wel met MrWolf mee. 799 is duur voor een gekloonde kloon. Maar op zich zal hij het wel gewoon doen als ik de plaatjes zo zie.
 
Ik heb even de website van Auplex bezocht en daar kan ik inderdaad soortgelijke barbecues vinden voor een voordeligere prijs. Maar als ik het goed heb begrepen is Auplex het eerste begonnen met het fabriceren van zulke soorten barbecues? 
 
Auplex is een Chinese fabrikant van Kamado's, die hier onder tig verschillende merknamen verkocht worden. Het is redelijk ondoorzichtig, maar ga er maar van uit dat als het geen Big Green Egg, Kamado Joe, Monolith of Primo is, dat je dan waarschijnlijk een Auplex te pakken hebt :)

De verschillen in prijs zijn enorm; van 400 tot 1000 euro, voor (ogenschijnlijk) exact dezelfde apparaten. Er zal vast verschil in zitten hoor, maar er is nog niemand geweest die dit onomstotelijk heeft kunnen vaststellen voor zover ik weet. Zoek op dit forum maar eens naar Auplex, er valt genoeg te lezen.

Ter info: ik heb zelf ook een (tweedehands) Auplex, en die doet het prima :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan