Beef en Steak

Bavette pinwheel

A3N

Sprokkelaar
De afgelopen maanden weinig aan koken buiten het werk om gedaan. In m’n vrije uurtjes ben ik vooral druk geweest met onderhoud aan m’n boot (koop een boot werk je dood 😅). Nadat ik daar gisteren de laatste handelingen aan heb kunnen verrichten was het vandaag weer eens tijd voor de andere hobby. Een stuk bavette doet het hier altijd goed, dus waarom ook niet.

Even een rub in elkaar gezet, ingesmeerd met wat ketjap, bacon erin en rollen maar! Maple syrup zou het ook heel goed doen. Ik pas altijd graag een zoet element toe om smaken naar elkaar toe te trekken. Ketjap was wat ik voor handen had.
IMG_6505.jpeg

IMG_6507.jpeg

Smoker gestart met hickory en op naar 49 graden kern. Uiteindelijk wil ik op 52 graden uitkomen.
IMG_6508.png

Gaat prima zo vanaf de bank. Hierna even een half uurtje rusten en de bbq opstoken.

IMG_6510.jpeg

Ik doe op m’n vrije dag niet te moeilijk, dus gewoon de gasser aan 🔥. Hierna weer even rusten en dan aanvallen 😋.

IMG_6511.jpeg

IMG_6512.jpeg

Laatst bewerkt:
Lekker man!

• Leuk
Waarderingen: A3N
Das lekker ,geen kaas erin ?
Combinatie maple met bacon lijk me echt top erin
Geen kaas vandaag. Maple syrup en bacon is altijd een goed idee 😋. Denk dat ik dat morgen ga maken, heb op de zaak nog een bavette voorhanden 🙃. Of met een Koreaans tintje, is ook wel cool.

Vandaag nog een variant gemaakt met maple syrup. Deze is klaar gemaakt in de oven, haalt het qua smaak bij lange na niet bij de low n slow versie uit de smoker. Evengoed lekker eten, maar gaat de menukaart niet halen.

IMG_6516.jpeg

IMG_6521.jpeg

Die zien er zeer goed gelukt uit! 😃

• Leuk
Waarderingen: A3N
Die zien er echt fantastisch uit 🥰 tijd geleden dat we die gegeten hebben 🤔

Terug
Bovenaan Onderaan