BasBQ
Beef en Steak

Bavette: Muffaletta Pinwheel Steaks

DSC_7577.JPG

Voor 4 personen:
- 700-800 gram Bavette eventueel gevlinderd en plat geslagen (tenderized) tot 1/2 cm dik
- 1 teen Knoflook zeer fijn gehakt
- 1/4 Cup fijngehakte Peterselie
- 1/2 el. fijngehakte rozemarijn
- Geraspte Parmezaanse kaas( Grana Padano) (zelf raspen, absoluut GEEN zakje gedroogd!)
- 100 gram Salami (zeer dun gesneden, neem een Italiaans merk)
- 100 gram gekookte ham of prosciutto (zeer dun gesneden, neem een Italiaans merk)
- 100 gram Mortadella (zeer dun gesneden, neem een Italiaans merk)
- 200 gram Raclette kaas plakjes (bijvoorbeeld pakje merk: Emmi)
- Snufje! zout (fleur de Sel) en een paar slagen zwarte peper uit de molen
- Giardiniera = Olijvensalade potje 190 gram (120 gram uitgelekt) (Costa del Tapa?s: Tuinsalade mix verkrijgbaar bij Jumbo supermarkt) of zelf maken.
- extra benodigdheden: slagerstouw, vleesvermalser(hamer), fijne rasp


Voorbeeld voor de Olijvensalade:
- 1/2 cup groene olijven gevuld met piment fijngesneden
- 1/4 cup kalamata olijven fijngesneden
- 1 teen fijngehakte knoflook
- 2 el. fijngehakte bloemkoolroosjes (vers of in zuur)
- 1 el. Kappertjes
- 1/2 el. fijngehakte (bleek)selderij
- 1/2 el. fijngehakte peen
- 1/4 cup fijngehakte pepperoncini (rode pepertjes op zuur, of griekse groene pepers op zuur)
- 2 el. fijngehakte Cocktailuitjes op zuur
- 1/4 tl. Selderijzaad
- 1/2 tl. Gedroogde oregano
- 1/2 tl. Gedroogde basilicum
- 1/4 tl. Versgemalen zwarte peper
- 2 el. rode wijnazijn
- 1/4 cup Extra vergine olijfolie van goede kwaliteit (Spaanse of Italiaanse)
- 2 el. zonnebloemolie
Mix alle ingredienten en laat minimaal 1 nacht in een afgesloten pot overstaan in de koelkast.
Ongetwijfeld dat je hier van overhoudt maar dit is lekker bij allerlei ander Italiaanse gerechten.

De Pinwheel steaks:
Leg de platgeslagen Bavette op en grote snijplank en kruid hem met een snufje! zout en peper.
Verdeel de fijngehakte knoflook, rozemarijn, peterselie en de olijvensalade over het vlees en bedek dit met een laagje geraspte parmezaanse kaas
Leg hier vervolgens in enkele laagjes de plakjes ham, salami en mortadella op
en verdeel hier bovenop de plakjes raclettekaas.
Rol de Bavette strak op beginnend aan de smalle kant en bindt op met slagerstouw,
Begin in het midden en iets links en rechts ervan met opbinden (in het midden snijd je hem namelijk straks door), dan de uiteinden en verdeel dan het midden tot de uiteinden met slagerstouw.
Snij de rol in het midden door en snij de helften nogmaals doormidden, je het nu 4 pinwheel Steaks van ongeveer 5 cm dik
Verwarm de BBQ tot 200-220 graden en gril de Pinwheel Steaks direct 2-3 minuten per kant
Leg ze daarna indirect steek in de dikste Pinwheel Steak een temperatuur sonde en gaar door tot een kerntemp van 50 graden Celsius
Let op: door de hoge BBQ temp. gaart het vlees iets door!
Lekker met gebakken aardappeltjes (roosjes) of gegratineerde aardappeltjes en een frisse salade.
DSC_7498.JPG


DSC_7500.JPG


DSC_7502.JPG


DSC_7505.JPG


DSC_7509.JPG


DSC_7511.JPG


DSC_7515.JPG


DSC_7519.JPG


DSC_7522.JPG


DSC_7528.JPG


DSC_7534.JPG


DSC_7537.JPG


DSC_7554.JPG


DSC_7562.JPG


DSC_7581.JPG
 
Oei! Dat ziet er lekker uit !
 
Dat ziet er echt heerlijk uit, en mooi recept met heldere en duidelijke uitleg !!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
BensBQ zei:
ziet er super uit en weer een mooi verslag :)

Dankje Ben :blush: tsja ik heb dan wel geen blog (gaat er ook niet komen) maar probeer wel om het genootschap te voorzien van lekkere en duidelijke recepten zodat iedereen het kan maken ;)
 
Oef, wat een heerlijke plaatjes en dito gerecht. Die gaat hopla op de ToDo
 
Zelfs een zichzelf respecterende die-hard bourgondi?r bekijkt dit met scheve ogen mbt de calorie?n... ;). Maar het ziet er verdraaid lekker uit!

Staat op de bucketlist!
 
Damn, ziet er goed uit! Gaat op de ToDo
 
:-??  Dat ik deze gemist heb :(
Ziet er super lekker uit Jet, vooral die olijven salade spreekt ons wel aan.
We gaan hem snel een keertje maken. ;)
Dank voor het delen.
 
Hans zei:
:-??  Dat ik deze gemist heb :(
Ziet er super lekker uit Jet, vooral die olijven salade spreekt ons wel aan.
We gaan hem snel een keertje maken. ;)
Dank voor het delen.

Hans, wees wel voorzichtig met de  Giardiniera (Olijvensalade) begin met een half potje ofzo. hij is best sterk van smaak.
 
Ewald zei:
Hans zei:
:-??  Dat ik deze gemist heb :(
Ziet er super lekker uit Jet, vooral die olijven salade spreekt ons wel aan.
We gaan hem snel een keertje maken. ;)
Dank voor het delen.

Hans, wees wel voorzichtig met de  Giardiniera (Olijvensalade) begin met een half potje ofzo. hij is best sterk van smaak.

Dank voor de waarschuwing we zullen er op letten.
 
Deze Staat Op de planning voor kerst. Wou het eerst met inside skirt maken. Maar ga nu toch voor bavette.  :)
 
Maus zei:
Deze Staat Op de planning voor kerst. Wou het eerst met inside skirt maken. Maar ga nu toch voor bavette.  :)

En heb je deze nog gemaakt met kerst?
 
Jet zei:
Maus zei:
Deze Staat Op de planning voor kerst. Wou het eerst met inside skirt maken. Maar ga nu toch voor bavette.  :)

En heb je deze nog gemaakt met kerst?
Jazeker. Heb er wel een iets andere vulling ingemaakt. Maar dat smaakte ons zeer goed, mijn gasten waren erg verast. Deze gaan we zeker vaker maken.  :)
 
Leuk vertel vertel vertel, welke vulling heb jij gebruikt/gemaakt en heb je daar ook foto's van :-? ;)
 
Jet zei:
Leuk vertel vertel vertel, welke vulling heb jij gebruikt/gemaakt en heb je daar ook foto's van :-? ;)
Foto's door de drukte helemaal vergeten. Jammer genoeg. Ik had hem gevuld met onbijtspek, chorizo, parmezaanse kaas, bladspinazie en reepjes paprika.
 
 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.066
Gevulde Bavette is de laatste tijd erg populair, deze kick ik even omhoog
 
Hoppa, ook op de 'To-Make' lijst! Dank je wel zeg; ziet er heerlijk uit! you know your food!
 
Deze staat ook op mijn to-do...wat ziet deze er lekker uit! Kortom, de bavette is besteld:giggle:!
 
Terug
Bovenaan Onderaan