BasBQ
Beef en Steak

Bavette caveman style

 
 

Bruce

Vuurmaker
Berichten
99
Voor het eerst de caveman style uitgeprobeerd wat op het eerst toch een beetje een gekke bereiding lijkt. Maar na het proeven van het eind resultaat ben ik zeer zeker overtuigd. Dit is echt super lekker grill smaak 2.0!! Heb hem er ongeveer beiden kanten 2 minuutjes opgehad. Hieronder de plaatjes
9bed41ba8dc262bdcc9acba9ef28a4b6.jpg

b58f7707beb8383419960f159ca6ed4d.jpg

9f69d7baf5c46b69e34fc09c898d05ed.jpg

9e4046ef35ac02bb910d9f1f9c3c6bee.jpg

1a18e4fe0bafdf5ce53a1e0acba0bb9b.jpg

Zeker voor herhaling vatbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is wel stoer! Blijven er veel kooltjes aan het vlees plakken?
 
Dat is wel stoer! Blijven er veel kooltjes aan het vlees plakken?

Nee dat valt wel mee hoor, wel een paar maar die tik je er makkelijk af met een tang. Echt een keertje proberen hoor is echt super lekker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ga ik zeker doen. Bedankt voor de inspiratie(y)
 
Ha, geweldig zeg, ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooi gemaakt. Stijgt op de to- do-lijst
 
Blijft toch apart om zo je vlees op de kooltjes te leggen. Resultaat ziet er goed uit.
 
Dit ziet er geweldig uit. Complimenten! Bij mij is het 1 keer totaal mislukt, volledig mijn eigen schuld maar heb het sindsdien niet meer aangedurfd.

Toch nog maar eens proberen als ik dit zo zie!
 
Blijft erg stoer. Vlees ziet er goed uit
 
Hallo @smokey_jaap wat ging er eigenlijk mis? Hopelijk scheelt die tip mij dan een stukje vlees
Vooral klunzigheid. Ik had geen egaal vuurbed, dus sommige stukken waren niet heet genoeg en bij het omdraaien liet ik het vlees vallen waardoor het stuk toch wat as oppikte. Uiteindelijk was hij ook nog overcooked...
 
Vooral klunzigheid. Ik had geen egaal vuurbed, dus sommige stukken waren niet heet genoeg en bij het omdraaien liet ik het vlees vallen waardoor het stuk toch wat as oppikte. Uiteindelijk was hij ook nog overcooked...

bedankt, ik zal daar op letten, een egaal vuurbed was ik zeker vergeten
 
Volgens mij wil je wat je in bovenstaande foto's ziet, dus alles roodgloeiend en goed heet. Het moet best snel gaan.
 
Ja! Ik vind de korst van een steak altijd lekkerder als je vooraf zout strooit. Zijn de meningen over verdeeld :D
 
Nog één vraag, gebruik je peper en zout?

Ik heb alleen maldon zout erover gestrooid na het aansnijden, dat smelt er mooi op en overheerst niet. Weet ook niet wat ervan overblijft als je het er op doet voor het bereiden en daarna op je houtskool legt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Stoere manier van grillen. Ik heb het nog steeds niet genoeg lef verzameld om het eens te gaan doen.
Ga er toch maar eens een bavet aan wagen.. Zier er wel goed uit namelijk.
 
Ook een poging gewaagd vandaag. Twee stukken bavette van ieder 150 gram en 2-3 vingers dik gebruikt.

Iets te zuinig met de kooltjes dus het duurde even voordat een egaal gloeiend bedje bereikt was.
3a493293d9bafda58a45a1e71a29daa9.jpg


Na 2,5 minuut voor de eerste keer omgedraaid.
e5abc8b511f384a55dbc28fa0b53dd7e.jpg


En toen nog een paar keer. Totaal hebben ze er iets meer dan 8 minuten op gelegen. Kern temperatuur was toen 42-44 graden.
e21125e1c91fa40d8bf2a5d149752c3f.jpg

Na 10 minuten aangesneden en wow! Super mals van binnen terwijl de buitenkant mooi krokant is. En de rooksmaak zit er nog beter in. Dat gaan we vaker maken. Samen met dikke frieten en rode kool een prima ‘herfst maaltje’ op deze winderige dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan