BasBQ
Beef en Steak

batterij gebruik PartyQ

 

sjdehaan

Vuurmaker
Berichten
75
Vanaf vanochtend 8 uur ligt er een PP op de WSM, waarbij de temperatuur dmv een PartyQ onder controle gehouden wordt.
Ben ondertussen aan mijn derde setje batterijen toe.....?? Om de 4 uur 4 nieuwe batterijen, is dit normaal, zijn er mensen die hier ook partyQ hebben en wat verbruiken jullie aan batterijen met een lange sessie.

 
Nee, dat herken ik niet. Ik heb ook een PartyQ, en ook gebruikt op WSM en Ei. Maar ik deed maanden met mijn batterijen. Ik kan me wel voorstellen dat bij de WSM de PartyQ harder moet werken. Staal tegenover Keramiek, maar dit is een enorm verbuik.
 
Kou is normaliter funest voor batterijen, echter zo koud lijkt het mij ook weer niet (alhoewel er best wel wat invloed zal zijn)
Kan het zijn, dat het al wat oudere batterijen betreft ?
Of oplaadbare batterijen ?

Mac
 
Het eerste setje batterijen waren de batterijen die erbij zaten, waren na ongeveer 4 uur leeg. De volgende twee setjes hadden we nog liggen, maar ik verdenk me kinderen ervan dat ze de lege batterijen weer terug leggen in de verpakking als ze volle batterijen pakken :), zojuist toch nog maar even naar de winkel gefietst voor een nieuw pakje duracel. Maar eens even kijken hoe lang die het vol houden.
 
Ik denk dat het toch aan de batterijen lag, heb een nieuw pakje duracel gehaald en de batterijpercentage staat na 3 uur gebruik nog op 100%. Snel weer een nieuwe L&S sessie plannen om verder te testen  :) 
 
Nog een mosterd na de maaltijd post:
Je kunt een universele lader kopen bij de electroboer of de gamma en die op 6v instellen.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

 
Ik heb mijn Guru ook omgebouwd naar 220v. Een beetje volgend het draadje wat hierboven reeds genoemd was.
Lekker simpel en nooit meer lege batterijen op het moment dat het niet uitkomt.
 
sjdehaan zei:
Was het draadje al tegen gekomen, thuis 6 adapters liggen maar allemaal 5v ipv 6v . Maar eens even bij familie in de kasten kijken.

Ik heb het vermoeden dat ie het ook op 5v doet.
Op een batterij staat 1,5 volt (en 4 in serie zou dan 6 geven), maar in de praktijk is dat vaak lager heb ik het idee.
Mijn oplaadbare batterijen geven op de lader een lager voltage aan, maar toch doet mijn partyQ (nieuwere model) het prima
Maar ik moet bekennen dat ik er niet echt verstand van heb. Graag de mening van een kenner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan