BasBQ
Beef en Steak

Bastard valt om

svv1972

Tondelzoeker
Berichten
16
Hallo,

Ik heb sinds kort een Barstard Large Solo die ik nog moet inbouwen in een meubel.
Maar voor de kerst heb ik deze even op een pallet gezet en een nest.

Wanneer ik de deksel openzet staat de Bastard zo wankel dat deze bijna omvalt.
Ik heb dus 1 hand nodig om de Bastard niet om te laten vallen.

Nu hoorde ik van een kennis dat dit eigenlijk niet zou moeten. Hij heeft dat niet en wel dezelfde BBQ.
Weet iemand hier een oplossing voor? 
 
Hallo,

Heb zelf geen bastard maar n green egg, echter zal t principe ongeveer hetzelfde zijn.  Het lijkt me inderdaad een risico om een kamado los op een pallet te zetten, als ie omvalt dan heb je een duur probleem.

Maar dat terzijde, heb je wel alle onderdelen er in gezet, dus het binnenwerk? Deze hebben ook een bepaald gewicht waardoor deze wellicht steviger staat.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja, ik heb alles erin gezet.
Wordt iets stabieler maar durf de deksel niet los te laten bij het omdraaien of bekijken van het vlees.
 
-Staat de onderkant wel volledig ondersteund op de pallet? Een pallet heeft immers open ruimtes.
-Anders, het nest vast schroeven op de pallet.

Foto's zeggen vaak meer, wellicht help het plaatsen hiervan je sneller tot een oplossing.
 
Op de pallets ligt een plaat waarop het nest staat. Ik heb er een waterpas op gelegd en die geeft aan dat alles horizontaal is.
Ik weet even niet hoe ik hier foto's moet toevoegen.
 
Ik had hetzelfde. Maar eenmaal alle onderdelen in de Bastard en het staat al stabieler. Maar dat was nog niet voldoende. Dus heb ik mijn Bastard rechtstreeks op een volledig vlakke keramische tegel gezet. En dan gaat het al een stuk beter. maar heb ook gezien dat de onderkant van een Bastard niet helemaal vlak is. Dus met een klein wigje op de juiste plek staat deze veel stabieler. Niet de deksel opengooien en loslaten, maar gewoon rustig openen en dan loslaten en dan gaat het prima. maar ik moet eerlijk zeggen, ik had een dergelijk duur apparaat wel wat stabieler verwacht. Ik hoop dat het nieuwste model een iets bredere onderkant heeft...
 
Ook deze Kamado is volgens mij, in de afwerking, gemaakt om in een nest te staan of op 3 stenen pootjes. Dus solitair, sec op een tegel is dus vragen om "klachten".

Als ik de banden van mijn velgen afhaal, fiets deze ook zo als bij bedoeld gebruik. ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan