BasBQ
Beef en Steak

Bastard urban large dooft niet ondanks nieuwe topvent

 
 

wijmaar

Kooltjesharker
Berichten
169
Ik word de afgelopen tijd redelijk gestoord van mijn Bastard... Ik heb deze nu een maand in bezit, en blijf problemen houden met het doven van de bbq.

In eerste instantie had ik een topvent met een enorme hoeveelheid speling, de Bastard ding daardoor niet uit na gebruik. Dit heb ik in eerste instantie opgelost door het afdekken met folie. Daarnaast zat er ook op de bottom vent nogal wat speling, deze heb ik iets bijgebogen om hem dicht te krijgen.

Gisteren heb ik de nieuwe topvent opvangen, deze had een stuk minder speling. Direct gemonteerd, maar helaas nog niet met gewenst resultaat. Gisteren om ca. 2100u de top en bottom vent dicht gezet. Vanmorgen gaf de bbq nog steeds 80 graden aan... even alles eruit getild en een klein beetje blazen liet zien dat er nog gloeiende houtskool was. Daarna de dop afgedekt met folie en een paar uur later weer gekeken, wederom nog gloeiende kolen....

Ik ben nu een beetje lost... Wat zouden jullie doen? Op deze manier ga ik wel heel snel door mn houtskool heen.
 
doe is een test met een cold smoke generator. (rookmot in een bakje aansteken) Kan je meteen zien waar de valse lucht vandaan komt.
 
Rooktest doen. 120 C en blokje rookhout erin. Deksel dicht. Wachten tot het rookt en dan de schuiven dicht.
Sluit het deksel wel naar behoren ?

Succes
 
Idd rooktest doen en kijken waar de rook er uit komt. Als ik dit zo lees lijkt het er op dat er ergens anders een lek is... dus dat je deksel niet goed sluit oid
 
Doe even de 5 euro test. Doe een 5 euro briefje tussen de onderkant en deksel. Dat briefje moet je er net wat weerstand uit kunnen trekken. Is er geen weerstand dan zit de deksel niet goed. Doe dit even rondom dan weet je of dat goed zit.

Verder zijn er twee andere plaatsen waar zuurstof in kan. De dop en de onderste schuif. Dat zijn de plekken die ook luchtdicht moeten zijn. Dus ook daar goed controleren of dat afsluit.
 
Bij mij was de onderste kitrand bij de lucht toevoer helemaal kapot. Check die ook even goed want daar had ik valse lucht die aangezogen werd.
 
Is het al gelukt om één van de voorgestelde tests uit te voeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan