BasBQ
Beef en Steak

Bastard Large

W

Wumme

Gast
Goedenavond allen,

Ik heb zaterdag mijn nieuwe Bastard afgeleverd gekregen. Bevalt prima, echter zit mijn (nou ja, die van dat ei) thermometer niet in lijn met de rest.

Hoort dat niet in lijn te zitten? Of heb ik een tic en moet ik me er niet aan storen?



Vriendelijke groet,  Willem
 
zou mijns inziens op 1 lijn moeten zitten, is wel zelf te verhelpen eventueel
 
Ik zou me er niet alleen heel erg aan storen bij een nieuw apparaat, maar zou me voor de zekerheid ook afvragen of die dome wel goed vast zit.

Als je het zelf verhelpt, maak je jezelf dan ook niet verantwoordelijk voor als je het op een of andere manier fout doet? Ik zou het wel in samenspraak met de verkoper doen in ieder geval.
 
De dome moet even gedraaid worden, maar ik zou zeker eerst even contact hebben met je leverancier voordat je zelf aan bouten en moeren begint te draaien. Stelt niet veel voor hoor, maar eerste keer is altijd beetje spannend.
 
Goedemorgen allen

Dank voor de tips. De dome zat bij aankomst wel vast, maar sommige moeren konden wel wat extra slagen hebben.

Ik deed de lektest/papierproef en toen heb ik ook al de dome iets beter afgesteld, maar veel beter kreeg ik het niet.

Aan de achterzijde is er minder druk op het papier dan voor.

Ik dacht eigenlijk dat de boutjes (waar het handvat en scharnier aan vast zitten) in de dome vast zouden zitten, maar dat is dus niet het geval.

Ik haal hem zometeen wel helemaal los, nu ik weet dat ik het zelf zou moeten kunnen.

Is overigens het scharnier nog ergens af te stellen qua hoogte of iets? Ik kan daar maar weinig over vinden als ik daar op zoek op internet.

Vriendelijke groet,

Willem



 
Jorte zei:

Dank je wel voor de links!!

Ik heb de dome helemaal los gehad, de thermometer zit nu goed uitgelijnd en nu sluit het wat beter af als ervoor.

Wat ik eigenlijk nu nog zoek.... is dat scharnier van een Bastard af te stellen op een of andere manier? Toen alles los was heb ik gekeken, maar kon eigenlijk niets "afstelbaars" vinden...

Vriendelijke groet,

Willem
 
Heb bij de mijne hetzelfde probleem gehad, sloot aan de achterkant niet meer af, heb nu het vilt vervangen en van wat mini zaagblaadjes shims gemaakt en die tussen de bevestiging van het scharnier met de domeband gezet, heb nu veel meer druk op de achterkant en sluit nu weer perfect af.
 
avr zei:
Heb bij de mijne hetzelfde probleem gehad, sloot aan de achterkant niet meer af, heb nu het vilt vervangen en van wat mini zaagblaadjes shims gemaakt en die tussen de bevestiging van het scharnier met de domeband gezet, heb nu veel meer druk op de achterkant en sluit nu weer perfect af.

Thx! Tegen die tijd ook maar eens proberen dan!!

Vriendelijke groet,

Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan