Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Idem, zelfde situatie.krism75 zei:Vandaag ook de nieuwe dop gekregen, ik zet de nieuwe op de schoorsteen en blijkt het onderste deel redelijk los te zitten.
Ik had ervoor wel zo de RVS schoorsteen (https://bastard.nl/product/bastard-chimney-cap-ss-large-medium/) erop zitten die redelijk vast zat.
Het lijkt erop dat de vilt bij elkaar is gedrukt geweest door het schoorsteentje. Kan dat? Of is er iets anders aan de hand?
Iemand een idee?
Marcel zei:Idem, zelfde situatie.
Nieuw vilt bestellen en de oplossing is daar hoop ik.
Zelf ben ik niet helemaal blij met de nieuwe topvent.v
Vooral hoog / boven de 200 lukt het niet zonder de bovenkant eraf te halen.
Is het gietijzer eenvoudig te bewerken?
Ik overweeg de opening (na het driehoekje ) zo weg te slijpen dat daar een open vierkantje ontstaat. Zoals de maximale opening bij de oude topvent.
Dat viel mij ook op, al was het weliswaar met een restantje houtskool. Oude dop er opzetten bij hoge temperaturen?Marcel zei:Idem, zelfde situatie.krism75 zei:Vandaag ook de nieuwe dop gekregen, ik zet de nieuwe op de schoorsteen en blijkt het onderste deel redelijk los te zitten.
Ik had ervoor wel zo de RVS schoorsteen (https://bastard.nl/product/bastard-chimney-cap-ss-large-medium/) erop zitten die redelijk vast zat.
Het lijkt erop dat de vilt bij elkaar is gedrukt geweest door het schoorsteentje. Kan dat? Of is er iets anders aan de hand?
Iemand een idee?
Ik overweeg de opening (na het driehoekje ) zo weg te slijpen dat daar een open vierkantje ontstaat. Zoals de maximale opening bij de oude topvent.
Wacht de reactie van Basterd.nl ff af.krism75 zei:Marcel zei:Idem, zelfde situatie.
Zou een nieuwe vilt de oplossing zijn? Ik heb de vraag ook aan bastard.nl support gesteld.
Welk is een goede vilt want ik lees dat die van Bastard zelf niet zo goed is.
Afvallen niet, maar de vraag is of ie dan wel genoeg afsluit want er zit echt wel een speling van een paar mm op.noskos zei:Zolang hij er niet afvalt als je hem open doet zou ik me geen zorgen maken. Bij de oude Big Green Eggs zat nooit vilt en die deed het ook gewoon
De speling is (bij mij) horizontaal en niet verticaal dus de zwaartekracht doet hierin zijn werk deze sluit aan en af op de Kamado.krism75 zei:Afvallen niet, maar de vraag is of ie dan wel genoeg afsluit want er zit echt wel een speling van een paar mm op.noskos zei:Zolang hij er niet afvalt als je hem open doet zou ik me geen zorgen maken. Bij de oude Big Green Eggs zat nooit vilt en die deed het ook gewoon
krism75 zei:Ik lees veelal dat de vilt van the bastard zelf niet zo goed is.
krism75 zei:Afvallen niet, maar de vraag is of ie dan wel genoeg afsluit want er zit echt wel een speling van een paar mm op.
Idd boven de 200 geraken zonder de topvent eraf te halen is moeilijk.Zelf ben ik niet helemaal blij met de nieuwe topvent.v