Beef en Steak

basic bbq

• Onderwerp starter Onderwerp starter spijkerker
  • Startdatum Startdatum
S

spijkerker

Gast
Al een aantal jaren, ik ben inmiddels 65, kom ik er achter dat ik op het gebied van bbq een noviet ben.  Mijn belangstelling gaat niet uit naar de BBQ in eigen tuin, in een vakantiehuis of camping maar vooral naar de bbq tijdens een meerdaagse tocht op de motor.  Verscheidene keren heb ik bij anderen mogen proeven op verlaten plekken in Europa, maar heb ik geen aandacht geschonken aan de manier van voorbereiden en prepareren en de gebruikte materialen.
Het is mijn idee om op dit forum de kennis te verwerven die ik nodig heb om basic maar heel smaakvol zelf aan de gang te kunnen.

Heb je al een WGA? Die kan je makkelijk meenemen. Of hoe zie je een en ander voor je qua BBQ en houtskool/briketten? Een stukje vlees of vis onderweg scoren, vangen of schieten lukt nog wel, maar een beetje houtskool is lastiger te vinden ;)

O ja, en welkom natuurlijk, dat vergeet ik helemaal.

hoi spijkerker,
welkom bij dit edele genootschap

De bagageruimte is echt beperkt en een WGA kan volgens mij niet echt goed opgevouwen worden.  Wat is er bekend van wegwerpBBQ als het gaat om ruimte innemen. 
En brandstof: het zou het makkelijkst zijn als er voldoende houtskool bijgeleverd is.

spijkerker zei:
De bagageruimte is echt beperkt en een WGA kan volgens mij niet echt goed opgevouwen worden.  Wat is er bekend van wegwerpBBQ als het gaat om ruimte innemen. 
En brandstof: het zou het makkelijkst zijn als er voldoende houtskool bijgeleverd is.

dan heb jij het meer over grillen denk ik  ;)

Ja, de indirecte barbecuetechniek is voor mij niet echt geschikt dus de directe techniek, grillen, blijft voor mij over.

spijkerker zei:

Wegwerp? Nee joh, gewoon wat minder baggage meenemen en toch een wga  B-)

santino + 1

Ik zou zeggen, lekker gaan ligt gewicht gaan rijden is zo veel fijner. Ter plekke in wat eettentjes gaan zitten en thuis lekker Q-en.

Je hebt om een beetje leuk te Q-en gauw een WGA formaat nodig, die kan je dan volladen met briketten en aanverwante spulletjes. Maar tja het weegt er gauw in en dat lijkt mij persoonlijk niks op de fiets. Maar goed als je het echt wilt kun je natuurlijk ook alleen een roostertje mee nemen en met locale stenen een wat alu folie de 'Q' fabriceren.

O ja enne welkom trouwens!

Welkom.
Ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt... Misschien zijn er meer q-ende motormuizen...

En dit is de vraag!
Wil je grillen of wil je bv low&slow?
Met grillen neem je een paar keien, een rooster en wat houtskool en je bent klaar.
Low&slow is een ander verhaal!!
Ik (ook motor rijdend!) heb hier ook nog geen oplossing voor!!
Misschien is er wel een opvouw dome deksel te koop en dan ben je in 1 x klaar!! :D :D :D

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom bij de club.
Ik zou zeker een WGA overwegen.

Terug
Bovenaan Onderaan