BasBQ
Beef en Steak

Barilo versie 1.5+

newmikey

Tondelzoeker
Berichten
11
Heb er hier al eerder aandacht aan besteed, mijn al wat oudere Boretti Barilo (versie 1). Ik heb er van de winter al aan geknutseld om hem te "upgraden" met betere luchttoevoer in de aslade, beter sluitend deksel, extra viergats luchtroosters, nieuwe scharnieren en deze week kwam eindelijk de bestelling van de Barilo "trolley" binnen - een lang gekoesterde wens.

De trolley is een op maat gemaakt onderstel van Boretti zelf voor zowel de Barilo versie 1 als 2 met twee forse wielen aan één kant en pootjes aan de andere. Ik heb de mijne bij Coolblue gescoord maar hij staat ook bij verschillende andere webshops voor de exact zelfde prijs. Ik vond het verplaatsen van de BBQ altijd al een crime en "even op de wind zetten" was er al helemaal niet bij. Opgelost! Vind het eigenlijk best een redelijke prijs (€109) omdat ik zelf al had uitgezocht wat een paar behoorlijke wielen, een as en hardhout voor een weerbestendig onderstel me zouden kosten. Nog zonder de vraag hoe dat dan ou moeten met dat onderstel had ik er heel veel tijd in moeten steken.

Ik vind dus dat dit geen Barilo versie 1 meer is maar hij is ook géén versie 2 want hij mist de andere (betere?) hittebestendige handvatten opzij en op het deksel. Hij is wel mobiel geworden. Ik noem deze versie dan ook: De Barilo Versie 1.5+

IMG_20220413_162839-2022-web.jpg


IMG_20220413_162945-2022-web.jpg


IMG_20220413_163057-2022-web.jpg
 
Laatst bewerkt:
Veel bbq plezier met je geupdate versie.
 
Tsja, als update. Toch nog géén joy. Met deksel op een kiertje gaat hij als een banaan, deksel dicht en alle 10(!!) luchtgaten open - 6 aan de vuurkant, 4 aan de andere kant en het vuur smoort en gaat uit met een temperatuur van nauwelijks 130 graden. Nog een plaatje staal gebogen om onder de aslade te passen aan de luchtinlaat kant en te zorgen dat de lucht maar één kant uit kan: over de kooltjes en niet onder de aslade door maar ook dat hielp niet echt.

Ik kan wel iets aaan verbetering zien: het deksel kan op een veel kleine kiertje nu zonder dat het vuur uitgaat maar mijn doel is de temperatuur te kunnen regelen met een dicht deksel.

Ben nu van plan om een lange rij kleinere luchtgaten aan de in- en uitstroomkant te boren, net zolang tot de temperatuur stabiel blijft en het vuur niet meer stikt met de helft van de roosters open. Pas dan kunnen de inlaat roosters invloed krijgen. Wordt dus vervolgd...

IMG_20220416_130149-2022-web.jpg


IMG_20220416_130203-2022-web.jpg
 
ik heb de 1.0 ook, overweeg ook wat aanpassingen te maken, ben dus enorm! benieuwd naar je resultaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan