Beef en Steak

Barbecue op het werk.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frits
  • Startdatum Startdatum

Frits

Administrator
Forumleiding
Vandaag maar weer eens een barbecue op het werk verzorgt.
Voor de verandering geen Spareribs maar Lomo al Trapo, iets wat al drie jaar op de to-do-lijst stond. De zalm mocht niet ontbreken en als toetje sukade.

Hier wat foto's

desuhyze.jpg

4e3u5ypa.jpg

ynuve3um.jpg

ybe9aba4.jpg

2ehe6e5a.jpg

y7udyhup.jpg

7yzytuqe.jpg

4ehyqu9a.jpg

epatagup.jpg

Bedankt voor het kijken.

Zeer tevreden, het is nu erg stil ;). De ossenhaas is prachtig om indruk te maken op mensen, maar iedereen loopt weg met de sukade.

Ziet er weer heerlijk uit!

Jawel.... Goed gedaan weer!

Mooi hoor :) Blijft een mooi gerecht om te zien. Hoe was de smaak t.o.v. de sukade? Ik denk dat ik het antwoord al weet.

Erg mooi Frits, ze boffen daar maar met zo'n collega

Geweldig gedaan Frits, ik wou dat wij iemand op het werk hadden die een beetje fatsoenlijk kon BBQ-en. ;)

heerlijke gerechten Frits, je collega's boffen maar weer met jou

Leuk Frits.
Indrukwekkend hoor zo'n Lomo al Trapo. (staat hier ook al een tijdje op de ToDo lijst (met heel veel andere dingen  :D)

Maar ben nu meer nieuwschierig geworden naar die Sukade. (wat is daar mee gedaan Frits ?)

Mac

Ik blijf het een spannend proced? zo'n mooi, duur stuk vlees in een lap zo op de hete kolen.  :o

Toch ziet het resultaat er iedere keer weer verbluffend uit!  ;)

Toch maar eens proberen?  :-\

Thor, het is wel een duur stukje vlees, gelukkig had ik de goede spullen en dat scheelt behoorlijk in de spanning. Voor de zekerheid heb ik wel de kerntemperatuur gemeten, dat moet via de zijkant want bovenop is keihard. Heb hem op 47 C er af gehaald dat was na 16 minuten.

Mac, de sukade heb ik klaar gemaakt volgens het recept van Dennis. Daarbij marineer je met Cola en ketjap en bestrooi vlak voor het grillen met big Bob Gibson rub. 6 minuutjes

Dennis, de smaak van de ossenhaas is heel puur, alleen peper en een klein beetje zout ;). De sukade heeft veel meer smaak door de marinade de rub en het direct grillen.

Heb je hem gewoon op gevoel gedaan? Of zo nu en dan de thermopen erin gejast?

Heb hem eerst 8 minuten gedaan en toen gedraaid. Na zeven minuten heb ik hem met de Thermapen gemeten 43 C een minuut later was hij 46. Gaat best snel dan.

Mooi gedaan. Je bent vast werknemer van de maand Januari :D

Leuke foto's en het ziet er lekker uit. IK heb ook een collega die heel goed kan q-en, maar helaas is het bij ons op het werk (nog) niet toegestaan.

Tijmnan zei:
Leuke foto's en het ziet er lekker uit. IK heb ook een collega die heel goed kan q-en, maar helaas is het bij ons op het werk (nog) niet toegestaan.

Gewoon de rokersplek confisqueren, dat schijnen er meer te doen ;)

Sandra, bij ons is het barbecuen eigenlijk ook niet toegestaan. Maar in het weekend zijn er geen bobo's die er over klagen ;).

Terug
Bovenaan Onderaan