BasBQ
Beef en Steak

Bami op de BGE

 
 
 

Titaan

Vuurmaker
Berichten
66


Ingredi?nten voor mijn eerste pan/bak bami op de BGE.



Kipfile bakken in olijfolie. Pan direct op het RVS rooster en het ei op ca. 220 graden.



Dan het bami/nasi groenten pakket erbij doen en bakken, de Honig mix voor bami, een beetje water en als laatste de gekookte mie toevoegen.



Het geheel op temperatuur laten komen (ik heb geen kerntemperatuur van de mie kunnen meten).



Beetje ketjap en sambal erbij. Volgende keer weer op de BGE.
Uiteraard kun je nog tal van bijgerechten toevoegen.
Dit was een simpele doordeweekse bak bami.
De Skottelbraai blijft, voor de bami, vanaf nu in de garage.

 
lekker hoor.
krijg alweer honger
 
Geen kerntemperatuur van de mie gemeten? Gemiste kans!  :p
 
Sander72 zei:
Jorte zei:
Sander72 zei:
Geen kerntemperatuur van de mie gemeten? Gemiste kans! 
Was toch 78,2 Celsius, of vergis ik me nou?

Da's voor beetgaar... ik zou 79,3 aanhouden!
H?, geen grappen over de juiste kerntemperatuur van mie h?, anders gaan we het ook eens over joe hebben!

Maarre, lijkt mie wel lekker!
 
Dit is het culinaire hoogtepunt van de dag wat mij betreft..... =))

Maar ff serieus. Wat is de meerwaarde volgens jou van bereiding op Ei?

En waar ik me echt oprecht over verbaas, en ik bedoel dit niet als een aanval maar ik ben oprecht in mijn verbazing.... Je hebt dus ooit gekozen voor een BGE, niet een heel goedkoop grilletje. Ik zou dan echt serieus in geen 10000000 ( wat? zoveel???) jaar verzinnen dat je dus Bami maakt met een zakje van Honig en een pakje roerbakgroenten. Met Bami is natuurlijk helemaal niets mis, heerlijk zelfs. Maar dan zou ik toch wel verwachten dat je enigzins authentiek te werk zou gaan?
Het feit dat je zegt geen kerntemperatuur gemeten te hebben doet me denken dat je een grap maakt, maar aangezien ik je nog niet ken, weet ik dat niet zeker. Verlos mij uit mijn lijden.....
O, en was de kipfilet niet droog? Kippendijen zijn wat vetter, en blijven daardoor malser. Misschien een idee voor de volgende keer?
 
Dominique zei:
O, en was de kipfilet niet droog? Kippendijen zijn wat vetter, en blijven daardoor malser. Misschien een idee voor de volgende keer?
De kipfilet lag toch niet op het rooster? Je moet toch redelijk je best doen wil je droge kipfilet krijgen als je het bakt in olie ;)?
 
structor zei:
Dominique zei:
O, en was de kipfilet niet droog? Kippendijen zijn wat vetter, en blijven daardoor malser. Misschien een idee voor de volgende keer?
De kipfilet lag toch niet op het rooster? Je moet toch redelijk je best doen wil je droge kipfilet krijgen als je het bakt in olie ;)?
Na het bakken gingen de groenten erdoor ( die laten water los,  je kip kookt) daarna de kruidenmix EN een beetje water, ergo je kipfilet kookt 2x.  Volgens mij heb je dan kans op best droge kip. Dus vandaar mijn vraag, EMIEL!!!!
 
Dominique zei:
Dit is het culinaire hoogtepunt van de dag wat mij betreft..... =))

Maar ff serieus. Wat is de meerwaarde volgens jou van bereiding op Ei?

En waar ik me echt oprecht over verbaas, en ik bedoel dit niet als een aanval maar ik ben oprecht in mijn verbazing.... Je hebt dus ooit gekozen voor een BGE, niet een heel goedkoop grilletje. Ik zou dan echt serieus in geen 10000000 ( wat? zoveel???) jaar verzinnen dat je dus Bami maakt met een zakje van Honig en een pakje roerbakgroenten. Met Bami is natuurlijk helemaal niets mis, heerlijk zelfs. Maar dan zou ik toch wel verwachten dat je enigzins authentiek te werk zou gaan?
Het feit dat je zegt geen kerntemperatuur gemeten te hebben doet me denken dat je een grap maakt, maar aangezien ik je nog niet ken, weet ik dat niet zeker. Verlos mij uit mijn lijden.....
O, en was de kipfilet niet droog? Kippendijen zijn wat vetter, en blijven daardoor malser. Misschien een idee voor de volgende keer?

Ik heb altijd (25 jaar) bami gemaakt op een skottelbraai.
Sinds ik een BGE heb wil ik alles daarop bereiden dus ook de bami.
En om het verschil te ervaren heb ik alles hetzelfde uitgevoerd en het meten van de kerntemperatuur was een grapje.

De kipfilet was niet droog. En inderdaad kippendijen smaken erg goed.

Gr. Theo
 
Uchman zei:
Volgende keer nasi !

Nou...Ik zit vol verwachting en belangstelling te wachten tot er iemand komt die de bami sliertjes aan rookhaakjes in een WSM hangt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan