Beef en Steak

Baklap stelt zich voor, een echte Weber Fan.

Baklap

Tondelzoeker
Berichten
14
Hallo barbecue liefhebbers,

Mijn forumnaam is Baklap, maar mijn naam is Arno. Waarom dan Baklap? Nâh as geëmigreerdûh Hagenees naar het zuidelijkste puntje van Noord-Holland klinkt dat wel lekkâh direct. 😄

Hoe kom ik hier op het bbqgenootschap terecht? Heel simpel door naar de podcast van NasQ Marcel & NosKos Dennis te luisteren. Hun podcast over de Kamado daarin vertelden ze precies hoe ik er over dacht.

Barbecueën is bij mij begonnen in 2013 met de Weber Q 120 gasbarbecue in de kleur rood. Ik woonde toen nog in een appartement. En heb dus daardoor ook een zwak voor de Weber Q serie ontwikkeld. Heb ze inmiddels in alle uitvoeringen (behalve de elektronische Q1400 & Q 2400)

Heb de Weber Q serie mezelf aardig eigen gemaakt en daar de meest uiteenlopende gerechten op gegrild.

Deze Baklap is dus een Weber Fan. Gewoon omdat ik het top spul vind. En dus is het bij mij Weber Only.

Heb in middels 9 Webers en ja het loopt een beetje uit de hand zo;

1 x Q120
2 x Q 1200
1 x Q 2200
1 x Q 300
2 x Char Q 260
1 x Weber Go Anywhere
1 x Weber 70th anniversary Kettle 57 Master Touch

Op de onderstaande foto’s een kleine impressie. Barbecueën een fantastische hobby waar ik mijn ziel en zaligheid in kwijt kan. Mensen blij maken met lekkere gerechten is het leukste wat er is.

Adios en grill er op los! 👋🏻😉🔥

IMG_4901.jpeg


IMG_1791.jpeg


IMG_3034.jpeg


IMG_3530.jpeg


IMG_3537.jpeg


IMG_4461.jpeg


IMG_4484.jpeg


IMG_4489.jpeg


IMG_4546.jpeg


IMG_4582.jpeg
 
Welkom! Wat een mooie collectie. En die rode Weber, die is prachtig!
 
Welkom Arno!

Wat een mooie collectie heb je.
 
Maar hoe krijg je de roosters weer zo schoon? 😁
Hoi Mamajolein, die vraag krijg ik veel. 😄

Voor de Weber Kettle een nacht in een wasmachinelekbak met heet water en groen zeep of Biotex dat werkt ook. Volgende dag bbq borstel er over en ze zijn weer schoon. De geëmailleerde gietijzeren rooster van de Q serie gaan wat makkelijker. Borstel ze af als ze nog warm zijn. Als ze afgekoeld zijn groene zeep, heet water en bbq borstel. Zo gepiept. Ten minste als je het bijhoud. Aangekoekte rooster hebben een wat langere tijd nodig.

Succes, groet Arno👋🏻😉👍

IMG_7148.jpeg


IMG_7150.jpeg


IMG_7151.jpeg


IMG_7152.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan