BasBQ
Beef en Steak

Bacon (standaard recept)

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Het moest er toch eens van komen, zelf bacon maken. De gootste angs is dat ik niet meer anders wil en om de paar weken een stuk buikspek in de koelkast heb liggen ;)

[bbqsession]437[/bbqsession]
Bron: http://deberghuizen.dyndns-home.com:8888/luci

Even op temperatuur komen na een nachtje drogen in de koelkast terwijll de WSM op temperatuur staat te komen.


WSM op temperatuur dus het avontuur kan beginnen:


Wordt vervolgt!
 
lekker hoor, succes  :)
 
Hmm ik zie dat de vlees temp niet door komt op de controller site. Kan helaas niet vinden hoe ik dit voor een lopende sessie kan aanpassen.
 
uipko zei:
De gootste angs is dat ik niet meer anders wil en om de paar weken een stuk buikspek in de koelkast heb
Helaas Uipko, vanaf vandaag op de agenda: Bacon!!! Ik zit nu op 2kg/mnd..... succes :D
 
Camiel zei:
Mooi stukje bacon! Wat is de truuk met die alufolie om de probe eindjes?

Ik had laatst een keer een gesmolten en daardoor kapotte probe, dat was wel met een "veel" hogere pit temp. Op het forum zag ik dat iemand wat alu er om heen deed voor bescherming, dat doe ik nu dus ook maar.
 
Ceriel zei:
uipko zei:
De gootste angs is dat ik niet meer anders wil en om de paar weken een stuk buikspek in de koelkast heb
Helaas Uipko, vanaf vandaag op de agenda: Bacon!!! Ik zit nu op 2kg/mnd..... succes :D
Wat stukjes geproefd en inderdaad, I'm hooked! Voordeel is wel dat mijn verkering niet zo van bacon houd dus ik hoef het alleen maar te delen met het kleine mannetje dat hier rond rent  :p
 
En dan natuurlijk nog even wat plaatjes van het resultaat, fototoestel doet helaas geen goed aan de kleuren maar volgens mij is het idee wel duidelijk ;)

Ik heb even snel wat gesneden om even te proeven, kon bijna niet stoppen dit is echt heel erg lekker. Ik had natuurlijk hier en daar wel gelezen dat het lekker is  maar had toch niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Er mis nog wel iets bij het recept, namelijk een duidelijke waarschuwing dat dit gevaarlijk verslavend is  :p

Van de Q en even laten rusten:




 
Dat ziet er heel goed uit!
 
uipko zei:
Camiel zei:
Mooi stukje bacon! Wat is de truuk met die alufolie om de probe eindjes?

Ik had laatst een keer een gesmolten en daardoor kapotte probe, dat was wel met een "veel" hogere pit temp. Op het forum zag ik dat iemand wat alu er om heen deed voor bescherming, dat doe ik nu dus ook maar.

Aha duidelijk, mijn probes komen zelden boven de 150grd. Zou dus geen probleem moeten zijn.

Btw jouw resultaat ziet er super uit, lekker man!
 
Heerlijk!
 
Strak spekkie Uipko!
 
Terug
Bovenaan Onderaan