BasBQ
Beef en Steak

Avocado gevuld met zalm en ei

 
 

christiansiegers

Kooltjesharker
Berichten
120
Mooie foto gevonden met een gevulde avocado op de site van The Smoking Monkeys.
Kortom geprobeerd te maken. Aangezien een avocado een mega gezonde vrucht is, is de afwisseling niet erg.

De avocado is gevuld met zalm en ei. Daarna besprenkeld met wat chili flakes.
Heerlijk om zo eens een avocado te eten. De chili flakes maken het echt af.

Ingredi?nten per persoon:
? 1 avocado
? 1 plakje zalm
? 1 ei
? rode chili pepers

Halveer de avocado en haal de pit eruit. Hak de chili pepers fijn.
Gebruik wat peper e n zout in de holte van de avocado voor meer smaak. Snipper de zalm en leg deze in de holte. Breek het ei en plaats het eiwit en de dooier in de holte. Er kan wat eiwit weglopen.  Eventueel kunnen wat laatste zalmsnippers over het ei gelegd worden.

Maak de bbq klaar voor indirect gebruik op 200 graden Celsius.
Leg de avocado op het indirecte stuk en laat deze tussen de 15 a 20 min garen. De gevulde avocado is klaar wanneer het ei gaar is.

Maak af met wat chili flakes.

2015-03-13-12.52.19.jpg

2015-03-13-12.56.02.jpg

2015-03-13-13.08.20.jpg

2015-03-13-13.46.52.jpg

2015-03-13-14.22.14.jpg
 
Zo, wat een leuk recept. Ga ik ook eens proberen (heb je het hele ei gebruikt of alleen de dooier?)
 
Het is misschien ook een leuk en handig idee als je er in de eerste post een linkje bij plaatst Christian? Dan kan een ieder daar even kijken, en misschien staat daar dan ook iets over temperaturen en hoelang een en ander op de Q gaat?
 
Grappig zeg! Weer eens totaal anders..
 
McPeet zei:
Zo, wat een leuk recept. Ga ik ook eens proberen (heb je het hele ei gebruikt of alleen de dooier?)

hele dooier, alle eiwitten past niet. Maar geeft ook niet
 
Dominique zei:
Het is misschien ook een leuk en handig idee als je er in de eerste post een linkje bij plaatst Christian? Dan kan een ieder daar even kijken, en misschien staat daar dan ook iets over temperaturen en hoelang een en ander op de Q gaat?

Ik kan een link naar mijn eigen website zetten. Plaatje waarvan ik het heb stond verder niks bij. Alleen een verdomd lekker gerecht op het plaatje.
 
je kan dat recept gewoon bij hun opvragen zag ik op de site, heb dat ook maar even gedaan, lijkt me heerlijk
 
Ceriel zei:
Dominique zei:
Het is misschien ook een leuk en handig idee als je er in de eerste post een linkje bij plaatst Christian? Dan kan een ieder daar even kijken, en misschien staat daar dan ook iets over temperaturen en hoelang een en ander op de Q gaat?
15-20 minuten op 180 graden volgens Dennis:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/high-fast/avocado-ei-van-de-bbq/msg110387/#msg110387

Ik heb hem destijds ook gemaakt, en werd er niet wild van.... Ziet er wel kleurrijk uit!

Klopt, er zijn veel versies. Deze vond ik zelf tot nu toe een van de betere. Komt vooral door de pit van de chili flakes
 
Dat is een mooie om het barbecue diner mee te beginnen.
 
Ik vind het een leuk recept , niet iets wat ik zelf zou bedenken.
Dank je voor het delen , moet ik echt eens proberen.
 
Ziet er heel leuk uit. Dank voor delen. Ik ga het proberen, misschien met als extra wat  fijn gemalen ansjovis er bij, geeft ook wat extra pit en dat kan de avocado gebruiken.
 
Dit is heerlijk. Ik heb het ook al eens gemaakt.
Super die smaakcombinatie. Zeker een aanrader.
 
Mooi gerecht,

Ga ik zeker binnenkort eens maken,

Thnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan