BasBQ
Beef en Steak

Atomic Buffalo Turds (ABT's) op de Weber Go Anywhere

 
 
 

stichting lekker dier

Sprokkelaar
Berichten
34
Omdat je in principe van pulled pork altijd wel een deel over houdt, kan je dit prima als basismateriaal gebruiken om ABT's te maken.
Nadat ik het artikel op BBQ-nl had gelezen over de ABT's en de not so ABT's wist ik dat ik dit ook wilde uitproberen.
Gelukkig heeft de Appie in ons dorpje tegenwoordig ook verse Jalapeno pepers in het assortiment, dus niets staat meer in de weg om hiermee aan de slag te gaan.

ik heb de PP voorzien van een beetje extra rub en wat olijfolie... voor de kinderen waren er varianten obv snoeppaprika's ipv jalapeno pepers:

2B2E5C02-D080-4AAD-89DD-5380B5C24C1B_zpsupbi5tfx.jpg


ik heb de ABT's op de Weber Go anywhere gegrild, waarbij ik hickory hout heb gebruikt en ecobrasa briketten. ongeveer 1/4 deel van het oppervlak van de WGA gril was voorzien van briketten, het overige 3/4 deel geen briketten. hierdoor kan je op de WGA de temperatuur keurig laag houden, zo'n 110 - 120 gr C. het resultaat na 45 minuten zag er zo uit:

D47FF7EB-AC84-48FC-9350-88361323622A_zpsb23eqywx.jpg


De ABT's waren erg lekker, ideaal als borrelhapje of amuse :)
We gingen diezelfde dag spareribs maken op de OTP-47, dus toch fijn als je in het bezit bent van een extra bbq, zoals de WGA.



 
dat had ik ook wel gelust
 
Nice!! Zal ook is kijken bij onze AH of die ze ook hebben
 
Die wil ik de volgende keer wel ff proeven hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan