Beef en Steak

Ash Bakset / Kolen mandje alternatief voor Kamado Joe classic

2dehans

Kooltjesharker
Goedemorgen,

Volgende week komt de KJ classic 1 geleverd. Ik lees dat een kolenmandje een "must have"is. En ik zie de handigheid daar zeker van in.

Van de KJ is deze in iedergeval niet meer verkrijgbaar (voorlopig). Alternatieven zijn er nog wel. Maar welke is dan het meest geschikt of past het beste?

Iemand mss een linkje naar een (web)shop die een geschikt model op voorraad heeft? Met als voorkeur een model waarbij je desgewenst het mandje in 2-en kunt delen :-) (wensen wensen)

Begreep dat bij de KJ het mandje tevens in de D/C set haakt en je het geheel er dan in een keer uit kan halen... dat is voor mij niet perse een must en lijkt me eerder een hele stellage worden om eruit te halen.

Thx alvast voor de input.

Nou must have... ik deed het al jaren zonder. Gaat prima. Ik heb er nu eentje van Bastard en die is deelbaar. Fijn ding.

Nou must have... ik deed het al jaren zonder. Gaat prima. Ik heb er nu eentje van Bastard en die is deelbaar. Fijn ding.
Maak ik van "must have" de status " handig" goed :-)

En met Bastard bedoel je dat die in de KJ Classic past? En zo ja welk model basterd heb je het dan over?

Thxs en fijne zondag

Zelf heb ik een Big Green Egg large. Dat kolenmandje heet Bastard kolenmand large rvs. Kan niet missen. Past in elke large kamado.

Een must have is wat je er zelf van vind.
Ik vind het een fijne toevoeging. Na een sessie het kool af laten koelen en dan is het fijne spul er gemakkelijk uitte schudden voor een volgende run.
Nu het weer vochtiger word zet ik het uitgeschudde mandje binnen zodat er geen vocht in het restant kool trekt

Ik heb deze. Een welkome aanvulling

Thxs Barbeknoei!

Deze besteld, zelfde maat en optie om in 2-en te delen. Maar even kijken hoe naadloos hij past

Bekijk Kolenmand - (X)Large -21/23 op: https://www.bol.com/nl/p/kolenmand-large-21-23/9300000024745809?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Even als opvolging op mijn vorige bericht…

De mand is binnen en ik denk dat hij perfect past.

Het standaard rooster eruit gelaten. De mand ligt wel op de keramische ring. Ik vermoed dat het origineel mss hangt aan de d/c set.

Ziet er goed uit. Nu nog testen.

CA79CB8C-AA33-47D7-A65F-4949A950DAC0.jpeg

835F7506-A274-4F60-A7D2-BCF062B4A431.jpeg

Alsof het er voor gemaakt is

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan