BasBQ
Beef en Steak

Ardeens gebraadje

 
 

Beireke

Tondelzoeker
Berichten
16
Voila,

Het is zo ver

Gebraadje gekocht en bij het opendoen rook het reeds goed gerookt dus ik ga geen extra rookhout toevoegen deze keer.
Het zou ook al reeds licht gezouten zijn dus heb ik maar geen zout in mijn rub gedaan.

eerste foto's

het gebraad
20140920_114108.jpg


de kruiden voor de rub.  Ik heb deze aangebracht met de hulp van wat graantjesmosterd. 
20140920_114431.jpg

20140920_115550.jpg


BBQ op 110?C
vleesje er op en wachten tot 60?C kerntemperatuur
20140920_160835.jpg


Na bijna twee uur zit ik op kerntemperatuur van 40?C
 
Op voordat er foto's zijn genomen?

Wel een mooi glimmend rooster.
 
het begin ziet er goed uit, maakt me nieuwsgierig naar de rest van de foto's
 
Bij deze de foto's van het eindresultaat:

jammer was wel dat met het afhalen van het netje dat er rond zat, de kruidenlaag er mee af kwam.  Ook was het velletje dat er rond zat redelijk taai geworden.

Buiten dat was het gebraad lekker sappig en mals.

20140920_200832.jpg

20140920_205723.jpg
 
Ik denk dat ie gelukt is :)
 
ziet er lekker uit
 
Dat zal gesmaakt hebben!
Hoe lang heeft ie er opgelegen? De volgende keer de temperatuur toch maar hoger voor een mooi korstje...
 
Lijkt me een heerlijk stukje vlees en zo te zien hebben jullie broodbeleg genoeg de komende tijd!
 
Ik zie nu pas de vraag van ceriel.  Het heeft er uiteindelijk iets meer dan 4 uur opgelegen. Afwerken op hoog vuur had weinig verschil gemaakt vermoed ik, aangezien zo goed als de volledige kruiding er is mee afgekomen met het verwijderen van het netje.  Achteraf gezien aan de structuur van het vlees had ik netje al kunnen verwijderen op voorhand en eventueel op een paar plaatsen gewoon na het kruiden terug inbinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan