BasBQ
Beef en Steak

ARAG's versie van Beer Can Chicken

 

A.R.A.G.

Tondelzoeker
Berichten
14
11823115_10153509224269592_7290527381414524133_o.jpg


Dit is mijn versie van dit recept.

Ik gebruikte een Mechelse koekoek van 1,6 kg en klassieke kippekruiden als rub. Als bier gebruikte ik Rodenbach.
Ik had wat moeite om de temperatuur op peil te houden. Ik veronderstel dat bij iets te veel het deksel van mijn Weber opende en iets te veel met de luchttoevoer speelde om goed te zijn, maar datnis waarschijnlijk de fout van vele beginners.

Na anderhalf uur behaalde ik nog steeds niet de gewenste kerntemperatuur, maar legde ik toch de groenten mengeling (gele aubergine, paddenstoelen, wortel, rode ui, paprika) In de schaal en smeerde ik mijn kip in met gerookte BBQsaus. Na ruim 2 uur haalde ik toch  een kerntemperatuur van 76?C.

Het resultaat was wel top, de kip was heerlijk mals en sappig met een subtiele hopsmaak.De vooraf gekruide (pezo + look + kippekruiden) groentjes waren ongelooflijk lekker, vooral de champignons.

Maar inderdaad, behalve aan de vleugels, was het vel niet knapperig. De volgende keer zal ik het vooraf voorzichtig losmaken van de kip en ook aan de binnenzijde inwrijven met kruiden. Een trukje dat de Chinezen al eeuwen toepassen op het vel van hun Peking Duck krokant te maken. Ze blzener zelfs lucht onder.
 
Jazeker, de volgende keer mag je ook je eigen topic aanmaken, vooral voor de badge runs, dat maakt voor ons als 'moddereters' ook wat overzichtelijker ;)

Maaruhm van harte met je tokkie badge!
 
structor zei:
Jazeker, de volgende keer mag je ook je eigen topic aanmaken, vooral voor de badge runs, dat maakt voor ons als 'moddereters' ook wat overzichtelijker ;)

Maaruhm van harte met je tokkie badge!
Dank u wel, ik had wat schroom om nieuwe topics op te. Starten, maar ok  B-)
 
A.R.A.G. zei:
structor zei:
Jazeker, de volgende keer mag je ook je eigen topic aanmaken, vooral voor de badge runs, dat maakt voor ons als 'moddereters' ook wat overzichtelijker ;)

Maaruhm van harte met je tokkie badge!
Dank u wel, ik had wat schroom om nieuwe topics op te. Starten, maar ok  B-)
Die schroom is niet nodig, topics bekijken vinden we alleen maar leuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan