BasBQ
Beef en Steak

Apple Brined Chicken.

Wat bedoel je Hans met de constructie wijzigen dat de wind minder vat heeft op de briketten?

Dit is mijn opstelling:
3d234b0226fcef80a7bd481d18275626.jpg


En ik heb altijd de deksel op de ketel


Weber WOK 57
Rookton Albatros
 
Mijn vergissing :blush: ik had begrepen dat de as opwaaide uit je rookton.
Ik denk dat je zonder de as opvangbak  die Weber op de meeste modellen standaard voert hier weinig aan kan doen.
Met jou opstelling is niets mis dat klopt wel.



Maar ik zou als ik jou was die vraag eens in het brandstoffen deel of in de rook kamer stellen wellicht dat iemand een oplossing weet. :-?
 
Smokeye zei:
Dit is mijn opstelling:
3d234b0226fcef80a7bd481d18275626.jpg

Ik zou het as schaaltje vervangen door een metalen emmertje. Dan valt de as ed in een diepere opvang. Zodat de wind er minder vat op heeft. Heb je gelijk veel minder stof in je tuin. Ik denk dat je daarmee je probleem grotendeels oplost.
 
Heb ik ook aan gedacht, maar ben op marktplaats al op zoek naar een andere ketel (met opvangbak) zodat
Ik dat probleem niet heb.


Weber WOK 57
Rookton Albatros
 
Zat ik ook aan te denken, metalen emmer. Bij de action kost 3x  niks
 
Leuk verhaal, je zou bijna vergeten dat het om kwaliteits gevogelte, pekel, rook, groente en genieten gaat.

Mbt de As... Een bodempje water in de as opvang bak wil er voor zorgen, dat er bij hardere wind de as iig niet ook uit de opvangbak weg waait.
 
Smokeye zei:
Heb ik ook aan gedacht, maar ben op marktplaats al op zoek naar een andere ketel (met opvangbak) zodat
Ik dat probleem niet heb.

Het asopvangsysteem van Weber is universeel, kun je zo bestellen bij een Weber partner (dealer)
Het is niet zo dat de ketel anders is van een weber met een asschaal ten opzichte van een weber met asopvangsysteem. Het enige verschil zit hem in de grootte weber OT47 of OT57 of OT67
 
Mooi kippetje is het geworden! De opstelling met de steentjes en een pizzasteen is een goeie, die ga ik een volgende keer ook proberen!
 
Ewald zei:
Smokeye zei:
Heb ik ook aan gedacht, maar ben op marktplaats al op zoek naar een andere ketel (met opvangbak) zodat
Ik dat probleem niet heb.

Het asopvangsysteem van Weber is universeel, kun je zo bestellen bij een Weber partner (dealer)
Het is niet zo dat de ketel anders is van een weber met een asschaal ten opzichte van een weber met asopvangsysteem. Het enige verschil zit hem in de grootte weber OT47 of OT57 of OT67

Heb zojuist een betere deal gesloten op Marktplaats. Heb een Weber GBS 57 gekocht voor ?50. En de oude gaat zodra de buit in huis is.... ja idd op Marktplaats (volgend voorjaar als het weer mooi weer wordt, vraag en aanbod kwestie)


Weber WOK 57
Rookton Albatros
 
Wow hans! dat is een mooie kippetje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan