BasBQ
Beef en Steak

Appeltaart

 
 

Fokkie

Vuurmaker
Berichten
52
Appeltaart gebakken op de kamado ben benieuwd hoe die gaat smaken ruiken doet ie lekker. Ook geprobeerd met een stukje appel rook hout.

IMG_0425.jpeg


7B3A414F-D5BC-4BCF-ACE2-ABC8E123F3DD.jpeg
 
Gaaf! Niet te gek doen met rook hoor bij gebak. Gaat gauw te ver. Ben benieuwd!
 
Misschien de volgende keer die pizzasteen er koud in tegelijk met de springvorm... dan heb je wat voorsprong.
 
Das een lekkere appeltaart !

De herfst gaat weer aanbreken en dat betekend weer lekkere appeltaart vaan de Bbq!

Ik zelf bereid de appeltaart meestal via het recept van Ewald :


Ik zelf gebruik geen pizzasteen maar gewoon de plate setters. Bij de eerste keer maken van de appeltaart op de bbq had ik ook een verbrande bodem. Je moet er een beetje finger spits gefuhl voor krijgen en beetje oefenen met wanneer die eraf moet en dan komt dat helemaal goed met die bodem 😀
 
Ik ben gewend in de oven appeltaart te bakken. Waar pizza geen goede korst krijgt in de oven zonder pizzasteen lukt dit bij de appeltaart altijd goed vanwege de bakvorm.

Is het dan geen veiligere optie om de taart gewoon op het rooster te leggen ipv op de platesetter of pizzasteen?
 
Ik ben gewend in de oven appeltaart te bakken. Waar pizza geen goede korst krijgt in de oven zonder pizzasteen lukt dit bij de appeltaart altijd goed vanwege de bakvorm.

Is het dan geen veiligere optie om de taart gewoon op het rooster te leggen ipv op de platesetter of pizzasteen?
Dit is de opstelling die ik gebruik om appeltaart te maken. De gewone indirecte methode.
1D09FA04-DBAA-494D-8371-41899FE40146.jpeg
De appeltaart verdiend geen schoonheidsprijs maar met deze opstelling gaat dat goed.
 
Zo zou ik het ook doen. Dacht dat jij en Sander bedoelden om het bakblik op de pizzasteen of platesetter te zetten voor extra krokante korst.

Deze opstelling is hetzelfde als een oven.
 
Ziet er goed uit! 😋 Leuk om een keer te proberen! En bodems en pizzastenen vergt inderdaad wat oefening. Mijn eerste sausijzenbroodjes waren van onderen ook zwart
 
Zo zou ik het ook doen. Dacht dat jij en Sander bedoelden om het bakblik op de pizzasteen of platesetter te zetten voor extra krokante korst.

Deze opstelling is hetzelfde als een oven.
ik werk in iedergeval op deze wijze wat op de vorige foto staat. Een extra krokante korst voegt niks toe aan een appeltaart. De korst van de appeltaart als die klaar is is al lekker hard genoeg.

2B3D00C0-4793-4981-B669-DEB39BD8BF15.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! 😋 Leuk om een keer te proberen! En bodems en pizzastenen vergt inderdaad wat oefening. Mijn eerste sausijzenbroodjes waren van onderen ook zwart
Ik zeg doen!
Je hele tuin vult zich met heerlijke geuren van de appeltaart, als dan ook nog herfst is is het feestje compleet in de tuin.
 
Laatst bewerkt:
Hij ziet er mooi uit, jammer van de bodem.

Wat ik nooit zo goed begrijp is de pizzasteen bij het maken van gebak. Als je een appeltaart in de oven bakt gebruik je toch ook geen pizzasteen, dan gaat hij gewoon op het rooster toch?

Het probleem bij de pizzasteen is dat deze de warmte ‘harder’ doorgeeft dan de indirecte lucht van de barbecue.
 
Ik zeg doen!
Je hele tuin vult zich met heerlijke geuren van de appeltaart, als dan ook nog herfst is is het feestje compleet in de tuin.
Ik kan het zowat ruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan