BasBQ
Beef en Steak

Alternatief voor bbq saus bij pulled pork

Ren? 1977

Tondelzoeker
Berichten
3
hallo forum genoten , weet iemand misschien een werkbaar alternatief voor barbeque saus bij pulled pork? , ik zou het graag eens willen maken zodat mijn partner het ook kan eten ,zij heeft namelijk een allergie voor tomaten en geen een recept wat ik kan vinden doet het zonder .
 
Carolina Mustard sauce, zoals deze en dan de ketchup weglaten. http://www.bbq-nl.com/2009/09/carolina-mustard-sauce.html
 
Ik zag je vraag ook op FB en heb al even zitten denken maar dat is inderdaad wel lastig... Misschien kan je de cola saus maken met als vervanger van de ketchup, knoflooksaus maar ik heb geen idee of dat gaat smaken. Ik denk dat ik dat zelf maar eens ga proberen.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=5993.0

Of eens op zoek gaan naar een saus op basis van paprika bijvoorbeeld...
 
Hoi,

Bij mijn laatst PP sessie heb ik de PP 'as-is' op een broodje gedaan! Heerlijk was het. Pure smaak. Eigenlijk veel lekkerder!
Je kunt er uiteraard ook nog knoflooksaus of whatever bij doen, net als bij shoarma.

Is dat wat?
 
Je zou ook een Gravy kunnen maken bij de Pulled Pork, hieronder een voorbeeld recept, welke wij bij Poutine PP maken

Poutine Gravy
? 2 Tbsp. (30 ml) cornstarch
? 2 Tbsp. (30 ml) water
? 6 Tbsp. (90 ml) unsalted butter
? 1/4 cup (60 ml) unbleached all-purpose flour
? 2 cloves garlic, finely chopped
? 20 oz. (568 ml) Beef (Veal!) broth  350 ml.
? 10 oz. (284 ml) chicken broth 500 ml.
? Worcestershire sauce, to taste
? (Pepper, to taste)

1. Prepare the gravy: In a small bowl, dissolve the cornstarch in the water and set aside.
2. In a large saucepan, melt the butter. Add the flour and cook, stirring regularly, for about 5 minutes, until the mixture turns golden brown. Add the garlic and cook for a further 30 seconds.
3. Add the beef and chicken broth and bring to a boil, stirring with a whisk. Stir in the cornstarch and simmer for 3 to 5 minutes or until the sauce thickens. Season with pepper. Taste and add additional salt, if necessary, to taste. Make ahead and re-warm or keep warm until your fries are ready.

 
Terug
Bovenaan Onderaan